کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش نخستین برف پاییزی، در سال آبی جاری، ارتفاعات قله الوند همدان را سفیدپوش کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 06 November 2021
 کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش نخستین برف پاییزی، در سال آبی جاری، ارتفاعات قله الوند همدان را سفیدپوش کرد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا؛ «محمدحسن باقری شکیب» روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی فعالیت سامانه بارشی از هفته گذشته، بارش باران در همه نقاط استان همدان گزارش شد و ریزش برف نقاط کوهستانی و ارتفاعات کوه‌های استان را سفیدپوش کرد.

وی اظهار داشت: این سامانه بارشی امروز /شنبه/ نیز به صورت بارش پراکنده باران در آسمان استان فعال است و از فردا یکشنبه از سمت شرق خارج می‌شود.

باقری شکیب گفت: بارش‌های امروز این سامانه در نیمه غربی استان متوقف و بارش‌های ضعیف در نیمه شرقی استان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعدازظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه تا ۱۰ روز آینده سامانه بارشی وارد این استان نمی‌شود، گفت: به دنبال فعالیت موج ناپایدار، از فردا دمای صبحگاهی بیشتر نقاط استان افت محسوسی دارد و برای روز دوشنبه در برخی از نقاط به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۱۶ میلیمتر بیشترین بارش و ایستگاه فرودگاه همدان سه میلیمتر بارش داشته است.

باقری شکیب ادامه داد: کمینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

وی اظهار داشت: اسدآباد با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با یک درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سردترین شهر‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده اند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار