آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار رئیس فدراسیون کشتی بر امر ورزش تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 10 November 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار علیرضا دبیر، رئیس فدارسیون کشتی جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: مسئله ورزش، مسئله بسیار مهمی است؛ باید سعی کرد با ترویج ورزش بین اقشار مختلف، جامعه با نشاطی بسازیم و پرداختن به ورزش در بین مردم یک امر عادی و یک عادت روزانه باشد، چرا که برای حفظ بدن وسیله‌ای جز ورزش وجود ندارد؛ بنابراین اول باید سعی کرد در کل کشور ورزش کردن یک امر عادی برای تمام افراد جامعه باشد تا شاید پنجاه درصد امراض در میان مردم کاهش پیدا کند.

او در ادامه با اشاره به فواید ورزش افزود: ورزش از طرفی چیز‌هایی که به ضرر پیکر انسان است را رفع می‌کند و از طرفی هم عضلات را به کار می‌اندازد در نتیجه با کار افتادن عضلات بدن قوی می‌شود و در برابر امراض از خود دفاع می‌کند، گرفتاریی‌هایی مثل فشار خون و اضافه وزن و دیابت و امثال این ها در نتیجه ترک ورزش به وجود می‌آید.

این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر امر ورزش عنوان کرد: این حرف را کسی می‌زند که خودش ۸۰-۹۰ سال است که ورزش می‌کند و بحمدالله بنده تا به امروز ورزش را ترک نکرده ام و با ورزش به این ترتیب مانده ام و همه این‌ها نتیجه ورزش است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت ورزش پهلوانی بیان کرد: این که رهبر معظم ما می‌فرمایند شما دل مردم را شاد کردید ما هم همان را عرض می‌کنیم، با پیروزی شما دل مسلمانان جهان و دل مردم ایران واقعاً شاد شد، این که وقتی ما می‌بینیم که شما غالب می‌شوید و به سجده می‌افتید یا می‌بینیم که نماز می‌خوانید این خیلی برای اسلام و ایران ارزش دارد برای این که همه دنیا می‌بینند ورزشکاران ایران با خدا هستند، به یاد خدا هستند، و این کار باعث عزت و عظمت اسلام است.

آیت الله نوری همدانی نقش معنویت را در ورزش کشتی و ورزش زورخانه‌ای بسیار برجسته دانست و افزود: ورزش کشتی در ایران سابقه بسیار طولانی دارد و کشتی گرفتن یک شیوه از پهلوانی بوده است و امروز باید برای حفظ و گسترش آن تلاش‌های فراوانی نمود. متأسفانه با به وجود آمدن جریان‌های اجتماعی و صنعتی و نفوذ فرهنگ بیگانه باعث شد، ورزش باستانی و زورخانه‌ای کم کم آن عظمت و عزت خودش را از دست بدهد.

او تاکید کرد: وزارت ورزش باید به افرادی مثل شما که سعی کردید عظمتی برای اسلام و ایران به دست آوردید، اهمیت بیشتری بدهد و این یک وظیفه‌ای است برای وزارت ورزش و البته باید به شما و قهرمانان هم توجه و عنایت بیشتری داشته باشد و فدراسیون کشتی هم باید ارتباطش را با وزارت ورزش و جوانان تقویت کند تا با همبستگی کارهابه نحوه مطلوب پیش برود و افراد بیشتری در این میدان برجسته حضور پیدا کنند و شاهد قهرمانی‌های پیاپی ورزشکارن عزیزمان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار