مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هویت کامل سه شهید گمنام مدفون در این استان که بتازگی شناسایی شده‌، اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 16 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد نجاتی اظهار داشت: هویت این سه شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده است.

وی افزود: هویت شهید خلیل فلک رفعت که در یادمان شهدای گمنام دانشگاه بجنورد در سال ۹۸ به خاک سپرده شد اصفهانی است، این شهید در تیرماه سال ۶۱ در عملیات رمضان در محل شرق بصره به شهادت رسیده بود.

وی اظهار داشت: هم اینک اعضای خانواده این شهید شامل مادر، خواهر و بردار در قید حیات هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هویت شید محمد حسن صادقی چناران استان خراسان شمالی است که در نیمه اسفند سال ۶۲ مفقود الاثر اعلام شده بود.

نجاتی محل شهادت این شهید را عملیات خیبر جزیره مجنون عنوان کرد و افزود: محل اعزام این شهید به جبهه های دفاع مقدس سپاه چناران بوده است که پیکر پاکش در یادمان شهدای گمنام راز و جرگلان دفن شده است.

وی هویت شهید خدا رحم گل آور داریونی را از استان فارس دانست و گفت: زادگاه این شهید روستای داریون شیراز بوده است که از یگان سپاه به جبهه اعزام شده بود و در عملیات تک دشمن در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود.

نجاتی اظهار داشت: اعضای خانواده این شهدی نیز شامل پدر، پنج برادر و سه خواهر در قید حیات هستند.

وی محل دفن این شهید گمنام  را یادمان شهدای گمنام سنخواست عنوان کرد و گفت: پیکر پاک این شهید در اردیبهشت سال ۹۳ در یادمان شهر سنخواست به خاک سپرده شده بود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: مراسم استقبال از خانواده شهید محمد حسن صادقی چناران امروز با حضور شماری از مسوولان استانی در یادمان شهدای گمنام راز و جرگلان برگزار شد و  مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و استقبال از خانواده شهیدی که در دانشگاه بجنورد نیز آرمیده است در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

نجاتی اظهار داشت: ۷۲ شهید گمنام در ۳۲ نقطه در سطح استان در دانشگاه ها، بوستان ها، پادگان ها و سایر اماکن تدفین شده اند که تاکنون تنها ۲۱ گلزار یادمان ساخته و تکمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار