مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۹۹۸ مدرسه در استان مرکزی تحت پوشش طرح یاریگران زندگی است.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 16 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهرام حسین آبادی در مراسم گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی افزود:طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.
وی اظهار داشت: افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد در این طرح پیش بینی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی ، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۵۰ درصد مدارس استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند اضافه کرد: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش سطح آموزش‌ها به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی که شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس می باشد.
حسین آبادی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۶۰ مدرس استانی آموزش های لازم را در استان مرکزی دیده اند و طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس استان اجرایی می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در هفتمین همایش استانی هفته مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی که در دبیرستان دخترانه فرهنگ ناحیه یک اراک برگزار می شد، در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تلاش های دشمنان این مرز و بوم که با انواع دسیسه ها به دنبال ایجاد مشکلات نوپدید و همچنین آسیب رساندن به فرزندانمان هستند ، باید تمام ظرفیت های موجود در اختیار قرار گیریم تا بتوانیم این آسیب ها را به حداقل برسانیم.
«معصومه انصاری» افزود: این هفته فرصتی است که بیشتر توجه خودمان را به این موضوع معطوف کنیم و به دنبال راه حل های مناسب تری جهت کنترل این آسیب ها باشیم و نماد یا نظام مراقبت در برابر آسیب های اجتمای یکی از این راه حل ها است.
وی گفت: طرح یاریگران زندگی که بطور ویژه به کنترل و تلاش برای کاهش اعتیاد و مواد مخدر می پردازد و به خاطر اهمیت این موضوع گروه های دانش آموزی تشکیل شده و با کمک خود آنها مشکلات مدرسه شناسایی می شود و به چاره اندیشی برای ایجاد سبک سالم زندگی می پردازند.
انصاری به فعالیت های کارگروه فوریت ها روانی اجتماعی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ جلسه با حضورنمایندگان ۱۴ دستگاه عضو میز نماد استان برگزار شده و به کمک دانش آموزان و خانواده های آسیب دیده پرداخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار