جعفر قادری با بیان اینکه ترکیه بازار خوبی برای حضور کالاهای ایرانی دارد و می توان از این طریق زمینه افزایش صادرات محصولات تولیدی کشورمان را فراهم کنیم، ادامه داد: در واقع هم مرز بودن با ترکیه می تواند هزینه های صادرات را کاهش دهد و این موضوع فرصت ویژه ای را برای ارزآوری رقم می زند.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 18 November 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری در خصوص اهمیت ترسیم نقشه‌راه برای همکاری جامع بلندمدت میان ایران و ترکیه، گفت: دو کشور دارای ظرفیت های مختلفی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره هستند که با همکاری مشترک می توانند منافع خود را تامین کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تدوین سند همکاری بلند مدت با کشورهای چین و روسیه در دستور کار کشورمان قرار داد که نشان از اهمیت برقراری روابط استراتژیک در دنیای امروز است، اظهار کرد: بر این اساس پیش بینی سندی برای همکاری جامع میان ایران و ترکیه نیز می تواند فرصت ساز باشد.

وی با بیان اینکه ترکیه بازار خوبی برای حضور کالاهای ایرانی دارد و می توان از این طریق زمینه افزایش صادرات محصولات تولیدی کشورمان را فراهم کنیم، ادامه داد: در واقع هم مرز بودن با ترکیه می تواند هزینه های صادرات را کاهش دهد و این موضوع فرصت ویژه ای را برای ارزآوری رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته باید یادآور شد این کشور سیاست ثابتی در مقابل برخی موضوعات نسبت به ایران نداشته و بعضا نیز مشکلاتی ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال احداث سد در رودخانه های دجله و فرات موجب خواهد شد بخش های جنوبی و غربی کشورمان دچار چالش شوند و هورالعظیم و غیره خالی از آب شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که سیاست کلی کشورمان در حوزه بین الملل، افزایش سطح روابط است و هیچگاه اجازه نخواهیم داد موضوعات سبب افزایش شکاف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار