کد خبر: ۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳ 26 January 2015
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ، خلق حماسه اسلامی ششم بهمن سال60 توسط مردم آمل را با اهمبت و آن را باعث افتخار و تاریخ سازشدن این شهرستان در تاریخ پرافتخارانقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایرنا، 'محمدجواد لاریجانی' یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و سومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل درسال60 که در مصلای این شهرستان برگزار شد، گفت: حماسه ششم بهمن سال 60 آمل حماسه ای تاریخی نیست وحماسه ای تاریخ ساز بوده وباعث شده نام آمل در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود.

وی با بیان اینکه حماسه ششم بهمن سال 60 آمل دارای ابعاد مختلفی است که باید توسط سپاه پاسداران وبسیج این شهرستان رخدادهای قبل از روز ششم بهمن تبیین وبازگو شود، افزود: حماسه ششم بهمن فقط مختصص این روز نبوده و از ماه های قبل از آن گروهک های ضدانقلاب در صدد پیاده کردن توطئه های شوم خود در آمل وشمال ایران بودند.

مشاوراموربین الملل ودبیرستادحقوق بشرقوه قضاییه با بیان اینکه ریشه بسیاری از این ناآرمی ها واقدام های خرابکارانه در سالهای اولیه پس از انقلاب تا به الان ریشه وردپای آمریکایی دارد، تصریح کرد: پر واضح است که که پس از ظهور وپیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی ها ومتحدانش به شدت ناراحت بودند وبا تجهیز وپشتبانی گروهک های منافق وکمونیست درمناطق مختلف ایران درصدد براندازی وتضعیف انقلاب نوپای ایران بودند.

لاریجانی ادامه داد: اینکه اکنون گروه های انحرافی وجنایتکار داعش و سلفی ها ودرگذشته القاعده وطالبان با نام اسلام آمریکایی درجهت منابع وخواست آنها هدایت وحمایت می شدند، تاکید کرد: شکست خفت بارگروهک منافقان با ترویج اسلام آمریکایی درشمال ایران و آمل حادثه مهمی بود که به واقع شکست پرونده ای وپروژه ای آنها بوده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چراغ بصیرت را باید همواره روشن نگه داشت، افزود: سایه پرنور رهبری انقلاب وعلما برای همه ملت ما بصیرت زا است.

دبیرستادحقوق بشرقوه قضاییه با تاکید براینکه بصیرت امروز و در شرایط حساس همجمه های دشمنان علیه ایران به عنوان یک سلاح وشاه کلید ملت ایران است، تصریح کرد: افراد باید خودشان سلاح بصیرت را پیدا کنند و آن را به خانواده ودیگر افراد ملت اطلاع دهند.

لاریجانی با بیان اینکه حماسه مردم آمل هم نشات گرفته از بصیرت وهوشیاری آگاهانه وسرعت عمل در تصمیم گیری درست مردم این شهرستان بوده است، یادآورشد: باید رخدادها وحوادث تاریخ از جمله حماسه ششم بهمن سال60 مردم آمل وفتنه سال88 را درست فهمید و عبرت گرفت.

دراین مراسم با حضور لاریجانی دبیرستادحقوق بشرقوه قضاییه واستاندارمازندران ازتمبریادبود شهدای ششم بهمن آمل رونمایی شد.

درسحرگاه ششم بهمن سال 1360 گروهی از منافقان کوردل از جنگلهای شهرستان آمل به قصد تصرف شهر آمل به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با حمله جانانه و ایستادگی در مقابل آنها ، در چند ساعت این توطئه شوم آنان را پاسخ و مجب فرار آنان شدند.

در این حماسه جاویدان که هرساله مردم آمل خاطره آن را در هفته اول بهمن ماه گرامی می دارند ، 40 نفر از مردم شهرستان آمل به شهادت رسیدند وحدود 120نفر هم مجروح شدند.

شهرستان آمل با حدود 400هزارنفر جمعیت بیش از هزارو 29 شهید تقدیم پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار