مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در راستای اجرای طرح جهش مسکن در خراسان شمالی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ 11 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، قاسم قاسمی در نشست خبری اظهار کرد: در یک افق ۱۰ ساله خراسان شمالی حدود ۴۸ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: اگر سالانه ۱۲ هزار مسکن ساخته شود، طی ۴ سال نیاز استان برآورده خواهد شد.

 

وی افزود: در طرح جهش تولید مسکن ساخت ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در خراسان شمالی آغاز شده است.

 

قاسمی تصریح کرد: مسکن مهر تجربه خوبی شده است تا با چشمانی باز متخصصان را به حوزه مسکن سازی وارد کنیم تا خانه‌هایی امن و مستحکم برای مردم ساخته شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای تأمین زمین مسکن در استان مشکلی وجود ندارد، گفت: فقط در ۳ شهر زمین دولتی نداریم که در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت نام کنندگان، طی ۱۰ روز موضوع الحاق زمین به محدوده شهری به نتیجه خواهد رسید.

 

وی افزود: اکنون ۷۰۰ هکتار زمین شناسایی شده و مشکلی برای طرح جهش مسکن نداریم.

 

قاسمی همچنین از ثبت نام ۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر در طرح جهش مسکن خبر داد و گفت: بررسی اولیه شرایط متقاضیان از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

قاسمی در خصوص انتقادها از نواقص مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی، گفت: این مجموعه اکنون در اختیار شهرداری است لذا شهرداری تکلیف دارد به شهروندان خدمات رسانی داشته باشد.

 

وی در انتها بیان کرد: البته با توجه به مشکل اقتصادی در شهرداری بجنورد و پایین بودن درآمدهای این نهاد، راه و شهرسازی استان قول داده است تا برای کمک به شهرداری مرکز استان، ۱۰ درصد از وسعت زمین‌های ساخت و ساز شده در گلستان شهر به شهرداری واگذار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار