کد خبر: ۱۰۱۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 11 December 2021

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ طرح پژوهشی برای نخستین بار از سوی معلمان خوزستان به دبیرخانه هفته پژوهش ارسال شده است.

به گزارش ایرنا کوروش مودت روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته پژوهش در تالار طلاییه آموزش و پرورش خوزستان در اهواز، با بیان اینکه برای نخستین بار است که فرهنگیان خوزستان این تعداد طرح پژوهشی را ارایه می‌دهند افزود: از این تعداد ۱۲۶ طرح برتر استانی شدند و ۹ طرح نیز به مرحله کشوری راه یافت،

وی گفت: ۶۰۰ معلم در مقطع دکترا در خوزستان وجود دارد که رتبه‌های خوب و ممتاز دارند، که باید از اندیشه و ابتکار آنها استفاده شود.

ترسیم سند چشم‌انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش خوزستان در بخش‌های نیروی انسانی و فضای آموزشی  در دست تنظیم است.

وی گفت: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی  در این خصوص در حال انجام است تا چشم اندازی آموزش و پرورش خوزستان در سال های آینده ترسیم شود.

ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان در حوزه توسعه متوازن و فنی و حرفه‌ای

مودت ادامه داد: یکی از اهداف آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سمت رشته های تحصیلی مهارتی و ایجاد توازن در توزیع دانش آموزان در رشته‌های مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: یکی از کارهایی که در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در خوزستان انجام گرفت کاهش ورودی دانش‌آموزان به رشته علوم انسانی و هدایت آنها به رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای بوده است.

وی افزود: در سال ۹۸، میانگین بخش توسعه متوازن و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در خوزستان ۲۸ درصد بود در حالی که میانگین کشوری ۳۵ درصد است؛ امسال با تلاش انجام شده این میانگین به ۳۴.۴۷ درصد رسیده است.

مودت ادامه داد: در بخش کسب نشان و رتبه در المپیادها و جشنواره‌های کشوری و جهانی از سال ۸۵ تا ۹۸ مقامی را کسب نکرده بودیم که پارسال ۲ نشان طلای المپیاد دانش‌آموزی و امسال پنج راه یافته به مسابقات ملی و جهانی داشتیم. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که در بخش علم و پژوهش به خوبی کار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ۴۰ پژوهشسرای دانش آموزی در خوزستان وجود دارد گفت: دانش آموز پژوهشگر و معلم پژوهنده در خوزستان به خوبی تقویت شده و خوشبختانه شاهد آثار خوبی در این بخش هستیم.

۲۰ تا ۲۵ آذر به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار