معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان گفت: اصلی‌ترین شاخصی که می‌تواند در توسعه و مدیریت یک بخش موثر باشد آمار است که در بخش گردشگری نیازمند تحولی اساسی در تولید آمار هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 27 September 2015

مهرداد نیکو پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری خوزستان به مناسبت روز جهانی گردشگر اظهار کرد: آمار در بخش گردشگری می‌تواند شرایط حال و افق آینده را به خوبی متصور شود ولی در این بخش آمار قابل استنادی وجود ندارد.

وی افزود: باید مثلا مشخصص شود که در طول سال چند گردشگر خارجی به استان وارد می‌شوند و به طور متوسط چه قدر در استان اقامت دارند تا بتوان برای افزایش شمار و میزان اقامت آنها برنامه‌ریزی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت آمار در بخش مدیریت و اقتصاد خاطرنشان کرد: اصولا هر چیزی قابل شمارش نباشد قابل مدیریت نیست. بنابراین باید بکوشیم تا در بخش آمار گردشگری تحولی ایجاد شود.

نیکو افزود: آمار می‌تواند مامنی برای دفاع از داشته‌های گردشگری خوزستان به شمار آید و می‌تواند مدعاها را از سخن به واقعیت نزدیک کند. باید کوشید تا آمار به طور مطمئن و ممتد تولید و قابل پاییش باشند.

وی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا حوزه‌های جدید گردشگری را تعریف کنیم اظهار داشت: گردشگری سلامت به دلیل وجود باسابقه‌ترین دانشگاه علوم پزشکی در استان و قرابت فرهنگی و زبانی با کشور عراق و کویت و... مجال برای جذب گردشگر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: هر گردشگر یک سفیر برای رونق گردشگری استان خوزستان است و باید از این سفیر به خوبی پذیرایی شود و به بهترین وجه ممکن به وی خدمات ارایه شود تا بتوان از توانمندی تبلیغی وی استفاده کرد.

نیکو افزود: باید پذیرفت که خوزستان دارای محدودیت‌های آب و هوایی است زیرا تقریبا شش ماه از سال به دلیل گرمای بسیار زیاد و طاقت‌فرسا امکان تفریح در استان به حداقل می‌رسد. باید با فراهم کردن امکانات در این زمینه از حضور گردشگر استقبال و تلاش کنیم از گرما به عنوان فرصت بازدید از استان استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: از فرصت گردشگر دفاع مقدس در استان خوزستان برای معرفی داشته‌های گردشگری سایر حوزه‌ها استفاده نشده است و تنها در بازه زمانی 10 تا 15 روزه‌ای سیل جمعیت به استان وارد می‌شود و سپس استان را ترک می‌کنند. از این رو باید از این فرصت استفاده کرد و سایر حوزه‌ها نیز به راهیان نور معرفی شوند.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در خوزستان نیازمند توجه و همت است و باید برای حمایت از سرمایه‌گذاران بسته‌های حمایتی و تخفیفی در نظر گرفت.

افشین حیدری افزود: نمی‌توان به سرمایه‌گذار توصیه کرد تا از تسهیلات 24 درصد استفاده کند و مشقات پرداخت آن را با پر کردن تخت‌های همیشه نیمه پر هتل متحمل شود بلکه باید کوشید تا هزینه سرمایه‌گذاری در استان به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: مهمانسراهای دولتی هیچ توجیهی ندارند. استان خوزستان برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه هتل‌داری نیاز دارد تا دستگاه‌های دولتی مهمانسراهای خود را تعطیل کنند و از حوزه هتل‌داری استان خدمات بگیرند تا از این بخش حمایت شود.

حیدری با اشاره به این که میراث فرهنگی در یک سال گذشته 100 میلیون تومان هزینه اسکان به هتل پارس اهواز پرداخت کرده است افزود: اداره کل میراث خوزستان توانمندی احداث مهمانسرا را دارد ولی برای حمایت از هتل‌داران استان از این اقدام اجتناب کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: توانمندی‌های بومی را باید معرفی کرد. مثلا فصل کوچ عشایر استان فرصت مناسبی برای برگزاری تورهای گردشگری است که باید از این فرصت محدود هر ساله برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش خدمات تضمین کننده آینده‌ای روشن برای نسل‌های آتی است زیرا استفاده از نفت در واقع استفاده از پشتوانه مادی نسل‌های آینده است ولی رونق گردشگری می‌تواند به تقویت هویت و توسعه اشتغال منجر شود.

در پایان از فعالان گردشگری خوزستان به مناسبت روز جهانی گردشگر تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار