استاندار قم در ادامه جمعه‌های کاری خود، این هفته در بخش قاهان حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این بخش در حوزه‌های مختلف قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 18 December 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی شاهچراغی در ادامه سلسله برنامه های میدانی خود، از بخش قاهان شهرستان جعفرآباد بازدید کرد.

استاندار قم در بدو ورود به بخش قاهان، ساختمان بخشداری این بخش را افتتاح و دستور تسریع در شروع بکار این مجموعه اداری در جهت خدمات رسانی شایسته به مردم منطقه را صادر نمود.

نشستی صمیمانه با مردم، مسولان و شوراهای اسلامی بخش در محل حسینیه روستای قاهان برنامه بعدی استاندار قم بود. وی در این نشست بر لزوم تلاش، همفکری و همدلی بخش های مختلف برای گره گشایی از مشکلات مردم و پیشبرد برنامه های توسعه ای تاکید کرد.

شوراهای اسلامی روستاهای بخش و دهیاران نیز در این نشست که تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان هم حضور داشتند، مشکلات مربوط به اصلاح و ترمیم محورهای مواصلاتی و شبکه های توزیع، افت ولتاژ برق، کمبود ایستگاه آتش نشانی و مشکلات الحاق اراضی و واگذاری زمین جهت ساختمان مسکونی و دامداری را مطرح نمودند و استاندار قم هم ضمن شنیدن موارد مطرح شده، دستورات لازم جهت پیگیری تا حل کامل مشکلات و درخواست های مسوولان بخش را به مدیران اجرایی حاضر در جلسه صادر کرد.

در ادامه استاندار قم با حضور در منزل شهید علی بختیاری در روستای چاهک از پدر و مادر این شهید گرانقدر تجلیل نمود.

شاهچراغی سپس با حضور سرزده در روستای مهرزمین و در جمع اهالی خونگرم روستا، مشکلات و کمبودهای این روستا از جمله مشکل کمبود زمین مسکونی را مورد بررسی قرار داد و گفت: امیدواریم با پیگیری هایی که خواهد شد این مشکلات و مطالبات مردم هر چه سریع تر برطرف شود.

 طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش جعفرآباد به‌شهرستان ارتقا پیدا کرد. این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار