رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به آیین نامه راهنمایی و رانندگی از ممنوعیت استفاده از چراغ‌های رنگارنگ و چشمک زن در وسایل نقلیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 18 December 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مختار پناهی رییس پلیس راه استان قم اظهار داشت: امروزه استفاده از چراغ‌های رنگارنگ و چشمک زن در وسایل نقلیه رواج پیدا کرده هرچند که استفاده از این چراغ‌ها برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است مگر در مواردی که به موجب آیین نامه مجاز باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از این چراغ‌ها باعث حواس پرتی و اختلال در دید رانندگان خودرو‌های عبوری می‌شود لازم است که رانندگان از نصب اینگونه چراغ‌ها خودداری و برابر آیین نامه از چراغ‌های استاندارد استفاده کنند.

رییس پلیس راه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برابر بند ۹۴ ماده یک آئین نامه راهنمائی و رانندگی هر نوع نقصان یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شده، نقص فنی محسوب می‌شود.

سرهنگ پناهی افزود: پلیس راه پیوسته و در طول سال با اجرا و اعمال قانون تلاش بر پیشگیری از تردد خودرو‌های معیوب و دودزا و به تبع آن پیشگیری از تصادفات در اثر نقایص فنی از قبیل نقص در لاستیک ها، سیستم روشنائی، ترمز، برف پاک کن و ... را دارد، اما در این فصل و با توجه به سردی هوا و تاثیر نقص فنی خودرو‌ها بر افزایش آلودگی هوا، طرح اعمال قانون و جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و وسایل دارای نقص فنی بطور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار