مسوول کمیته طناب زنی هیات ورزش‌های همگانی استان همدان گفت که با اعلام فدراسیون جهانی ۳ ورزشکار این استان در جمع ۲۰ طناب‌زن برتر جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 20 December 2021
مسوول کمیته طناب زنی هیات ورزش‌های همگانی استان همدان گفت که با اعلام فدراسیون جهانی ۳ ورزشکار این استان در جمع ۲۰ طناب‌زن برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش تابناک همدان، «الهام امیرزاده» اظهار داشت: طناب‌زنان استان همدان شهریورماه امسال در ماده سرعت جاگینگ ۳۰ ثانیه و سرعت استقامت ۳ دقیقه مسابقات جهانی شرکت کردند که با اعلام نتایج فدراسیون جهانی موفق به کسب رتبه‌های برتر جهانی شدند.

وی افزود: «کیانا ببری نیک» در ماده جاگینگ سرعت ۳۰ ثانیه، «کیمیا ببری نیک» در ماده سه دقیقه استقامت و «مصطفی وکیلی» در ماده سرعت استقامت ۳ دقیقه، ورزشکاران همدانی شرکت کننده در مسابقات جهانی کانادا بودند.

امیرزاده خاطرنشان کرد: با اعلام رسمی نتایج از طریق فدراسیون بین المللی، «مصطفی وکیلی» رتبه یازدهم، «کیانا و کیمیا ببری نیک» نیز به ترتیب رتبه‌های دهم و نوزدهم را در بین ۲۰ ورزشکار برتر طناب‌زنی جهان به خود اختصاص دادند.

مسوول کمیته طناب زنی هیات ورزش‌های همگانی استان همدان اظهار داشت: باتوجه به شیوع کرونا در زمان برگزاری مسابقات و براساس تصمیم فدراسیون جهانی، این رقابت‌ها برای ارزیابی رقابت نفرات شرکت کننده به صورت مجازی و با ارسال فیلم انجام شد.

به گفته وی، ۲ هزار و ۵۰۰ فیلم مربوط به یک‌هزار و ۴۰۰ شرکت کننده از ۲۴ کشور جهان برای این مسابقات ارسال شد که سهم استان همدان نیز از این رقابت‌ها ۳ ورزشکار بود.

امیرزاده با بیان اینکه استان همدان رکوردار آیتم سرعت در کشور است، گفت: رشته طناب‌زنی در همدان از همان ابتدای فعالیت موفقیت‌های چشمگیری را در کشور بدست آورده به نحوی که رکوردار آیتم سرعت این رشته است.

طناب‌زنی یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی است که با داشتن سازوکار جهانی، هم اکنون جزو رشته‌های رسمی در ورزش دنیا به شمار می‌رود.

همه ساله مسابقات این رشته ورزشی در آیتم‌های مختلف در سطح جهان برگزار می‌شود و استقبال بسیار خوبی از سوی کشور‌های مختلف از آن می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار