مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت : هشت هزار و ۵۰۰ کارت ملی هوشمند معادل ۲ درصد از افراد واجد شرایط دریافت این کارت در استان تهیه و آماده تحویل به شهروندان شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 24 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، داود صادقی شامگاه  پنجشنبه همزمان با سالروز تاسیس ثبت احوال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به روند قانونی و امکان ابطال کارت پس از گذشت مدت زمان محدود شهروندانی که برای آنان پیامک آماده بودن کارت هوشمند ملی ارسال شده برای دریافت کارت های خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارت های هوشمند ثبت نام شده با تاخیر تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد گفت: تا زمان تحویل کارت ملی هوشمند شهروندان مذکور می توانند از رسید ارائه شده در مقابل نام نویسی برای انجام مراحل احراز هویت استفاده کنند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: براساس پیگیری های رییس سازمان ثبت احوال کشور کارت های ملی  هوشمند نام نویسی شده تا پایان امسال یا حداکثر تا نیمه نخست سال آینده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
وی شمار جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۵۶ هزار و ۵۰۹ نفر ذکر کرد و افزود : از ابتدای زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۴۶ هزار فقره کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این استان صادر شده است.

صادقی افزود: از ابتدای زمان اجرای این طرح تاکنون ۴۳۶ هزار و ۴۳۱ فقره کارت هوشمند ملی به متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارت هوشمند ملی با هدف تسهیل فرآیند شناسایی، تصدیق هویت و حفظ امنیت اطلاعات فردی هر شهروند برای ورود به فضای مجازی، مبادله‌ خدمات الکترونیکی و استفاده در مجامع اداری ارائه شده و دارای تراشه‌ الکترونیکی است که اطلاعات هویتی شهروندان از جمله اطلاعات شناسنامه‌ای، عکس، اثر انگشت، کد پستی و کلید انجام امضای دیجیتال را به‌ صورت امن و محافظت ‌شده در حافظه‌ خود ذخیره دارد.
صادقی اضافه کرد: کارت هوشمند ملی مهمترین سند برای احراز هویت است و دستگاه‌های مختلف با ارتباط با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال می‌توانند برای خدمات مورد نظر خود احراز هویت افراد را انجام دهند.
صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک ، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم می شود.
برای همه ایرانیان واجد شرایط و دارای سن ۱۸سال به بالا ،کارت هوشمند ملی صادر می‌شود و هموطنان می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست، ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.
ثبت احوال در ایران همزمان با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» در سوم دی سال ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد و از آن سال تا کنون خدمات ارزنده ای به ایرانیان ارائه کرده است.
تاسیس ثبت احوال در ایران همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و نیاز به شناسایی اتباع برای ایجاد ارتش منظم و اخذ مالیات در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید و با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ سوم دی ماه ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
تا قبل از سال ۱۲۹۵ هجری شمسی، ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و وفات افراد براساس اعتقادات مذهبی و سنت های رایج در کشور، با نگارش نام و تاریخ ولادت مولود در پشت جلد کتب مقدس از جمله قرآن مجید انجام می شد. از افراد متوفی جز نام و تاریخ وفات آن ها که بر روی سنگ قبر نگاشته می شد، اثری مشاهده نمی شد و با گسترش فرهنگ و دانش بشری، توسعه روز افزون شهرها و روستاها و افزایش جمعیت کشور نیاز به سازمان و تشکیلاتی برای ثبت وقایع حیاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر شد و به تدریج ایده تشکیل سازمان متولی ثبت ولادت و وفات و نیز صدور شناسنامه برای اتباع کشور قوت گرفت.
با تاسیس سازمان ثبت احوال کشور، ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه و تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی و صدور کارت شناسنایی ملی، جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن و همچنین وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده، از جمله ماموریت های این سازمان محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار