با اجرای دو طرح بیمارستانی در حاشیه بیمارستان امام حسین اصفهان علاوه بر به کارگیری دو هزار نیروی جدید به درمان سریع کودکان سرطانی کمک می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 26 December 2021

رییس مرکز فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه ساخت این بیمارستان از حدود ۳۰ سال پیش به همت آیت‌الله فقیه ایمانی آغاز شد و پس سال‌ها توقف، ادامه ساخت آن ۱۱ سال پیش به همت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سر گرفته شد گفت: با تکمیل این طرح بزرگترین بیمارستان خیرساز با ۵۰۰ تخت برای کودکان احداث می‌شود.
مهرداد معمارزاده با اشاره به خدمت رسانی به کودکان بیمار در این بیمارستان با ۲۰۰ تخت افزود: احداث ساختمانی در کنار این بیمارستان با حدود ۷۶ درصد پیشرفت با فوت آیت الله فقیه ایمانی متوقف شد که در صورت مشارکت خیران، این مجموعه تا پنج سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی گفت: ساختمان خیرساز منصوری تا اول تیرماه سال آینده و مرکز مادران پرخطر هم تا یک سال دیگر در صورت تامین اعتبار تکمیل می‌شود و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
دکتر معمارزاده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح مرحوم منصوری را ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۴۷ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و برآورد برای ساخت هر مترمربع ساختمان سرطان ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است و بیمارستان مادر و کودک نیز حدود ۳۰۰ میلیارد هزینه خواهد داشت.
رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان حضرت امام حسین (ع) بابیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ نفر در این مرکز مشغول کارند ادامه داد: درصورت تکمیل و راه اندازی ساختمان خیرساز منصوری و ساختمان سرطان، دو هزار نیروی جدید به کار گرفته می‌شوند.
وی با اشاره به فراهم بودن بستر احداث بیمارستان تخصصی سرطان کودکان با زیربنایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع گفت: با ساختن این مجموعه امکان افزایش تخت‌های ویژه کودکان تا ۸۰۰ تخت نیز وجود دارد.
رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) اصفهان با بیان اینکه اکنون در این بیمارستان از ۳۲ استان کشور و کشور‌های همسایه بیمار پذیرش می‌شود، افزود: با تکمیل طرح‌های بیمارستان امام حسین (ع) می‌توان گردشگری سلامت را توسعه داد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.
اصفهان بیشترین میزان سرطان کودکان در کشور را دارد.
۸۰ درصد کودکان سرطانی اگر به موقع مراجعه کنند، کامل درمان می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار