استاندار همدان گفت: آمار ازدواج و فرزندآوری در استان همدان از میانگین کشوری بیشتر است، اما این میزان برای ما مطلوب نیست.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 26 December 2021
استاندار همدان گفت: آمار ازدواج و فرزندآوری در استان همدان از میانگین کشوری بیشتر است، اما این میزان برای ما مطلوب نیست.

به گزراش تابناک همدان ، علیرضا قاسمی فرزاد، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: هر چه پیش رو می‌رویم جمعیت پیرتر می‌شود و جمعیت به جای افزایش، کاهش می‌یابد.

وی گفت: در حوزه خانواده باید به سمت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حرکت کنیم.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: کم توجهی و بی توجهی به موضوع خانواده و فرزند آوری، موجب فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای خانواده و فرزندآوری بسیار ارزشمند است و باید متناسب با آن در استان همدان برنامه ریزی شود.

استاندار همدان گفت: قانون صیانت از خانواده به تازگی تصویب شده به زودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی و ایرانی ما، کانون گرم خانواده مورد توجه بوده که امروز کمی از آن فاصله گرفته ایم.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: همه مشکلات حوزه ازدواج، خانواده و فرزندآوری مربوط به مسائل اقتصادی نیست و آمار نشان می‌دهد مشکلات این حوزه، طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر به وجود آمده است.

وی افزود: راهکار‌هایی برای برطرف شدن مشکلات حوزه ازدواج و فرزند آوری، طراحی شده و بر این اساس گروه‌هایی در روستا‌ها با مشارکت اجتماعی در روستا به جوانان مشاوره می‌دهند.

استاندار همدان گفت: در طرحی چه در شهر و چه در روستا، گروه‌هایی جهادی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در بین جوانان خانم و آقا این فرهنگ و موضوعات را تشریح می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ساده زیستی، شرایط ازدواج در روستا‌ها آسانتر از شهر‌ها است.

قاسمی فرزاد با اشاره به برگزاری برخی آئین‌هایی که در استان اجرا می‌شود، گفت: در شهر‌های استان، آیین‌های دست و پا گیری برگزار می‌شود که مبتنی بر فرهنگ ایرانی و دینی نیست.

وی گفت: تشکل‌های مردمی و جهادی در نشست امروز شرکت کردند و با مشارکت اجتماعی به امر ازدواج و فرزندآوری کمک می‌کنند.
 
منبع: روابط عمومی استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار