تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
ورزش بسکتبال از جمله ورزش‌های پر هیجان و تماشگر پسند است به گونه‌ای که در برخی کشور‌ها بیشتر از ورزش برتر دنیا یعنی فوتبال، طرفدار و اهمیت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 28 December 2021

ورزش بسکتبال از جمله ورزش‌های پر هیجان و تماشگر پسند است به گونه‌ای که در برخی کشور‌ها بیشتر از ورزش برتر دنیا یعنی فوتبال، طرفدار و اهمیت دارد.
این ورزش در ایران هم چند سالی است مورد توجه قرار گرفته است و به تبع آن استان‌هایی هم اقدام به توسعه این ورزش کرده اند. در کهگیلویه و بویراحمد دو شهر یاسوج و گچساران به عنوان پرچمدار این ورزش تلاش‌های زیادی برای توسعه و ارتقاء این ورزش انجام داده اند.
یکی از اقدامات در راستای توسعه این ورزش، رساندن آن به جایگاهی است که هم مردم و هم مسئولان بتوانند استقبال خوبی داشته باشند چیزی که در مسابقات لیگ یک کشور دو شهر گچساران و یاسوج با درخواست میزبانی گروه خود اولین اقدام جدی را انجام داده اند.
بر اساس این گزارش از روز چهارشنبه تیم خانه بسکتبال یاسوج میزبان بازی های تیم‌های گروه خود خواهد بود.
رئیس هیئت بسکتبال استان ، به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : خوشبختانه دو هیئت شهرستان‌های گچساران و بویراحمد به صورت بسیار خوبی فعال و در حال توسعه این ورزش هستند.
حشمت الله اقبال پناه افزود: تلاش‌های زیادی برای توسعه ورزش در دیگر شهرستان‌ها داشته ایم، اما به دلایلی از جمله کمبود امکانات ، نبود زیرساخت‌ و همچنین عدم شروع جدی فعالیت هیئت‌های شهرستانی ، تاکنون آنگونه که انتظار داشتیم، توسعه بسکتبال در کل استان موفق نبوده است.
اقبال پناه گفت: استعداد‌های بسیار و انگیزه و فعالیت مناسب در دو شهرستان بویراحمد و گچساران در کنار موفقیت‌های خوب تیم‌های استان در مسابقات کشوری و منطقه‌ای در چند سال اخیر، نشان داد که استان در این زمینه توانایی پیشرفت بالایی دارد.
وی ادامه داد: در کنار تلاش‌هایی که برای توسعه این ورزش در دیگر شهرستان‌ها داریم، تلاش‌های زیادی شده است که سطح فنی تیم‌ها در دو شهر گچساران و یاسوج ارتقاء یابد که بر همین اساس میزبانی تیم‌های هم گروهی بستکبالیست‌های استان در این دو شهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: امیدواریم دستگاه‌ها و مسئولین استان برای حرکت رو به جلوی ورزش بستکبال استان همکاری بیشتری داشته باشند.
دعوت مسئولین برای تماشای بازی دارا و ندار‌ها!
سرمربی تیم خانه بسکتبال یاسوج که وظیفه میزبانی از تیم‌های گروه c لیگ یک بسکتبال کشور را عهده دارد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : بسکتبال در شهرستان چند سالی است که رونق خوبی گرفته است و برنامه ما اکنون بردن ورزشکاران به سمت و سوی حرفه‌ای بازی کردن است.
سجاد گودرزی افزود : تیم بسکتبال استان سال گذشته در مسابقات دسته دوم کشور شرکت کرد و توانست جزء ۵ تیم برتر باشد که امسال با صلاحدید پیشکسوتان این ورزش و هیئت بستکتبال استان تصمیم بر حضور در مسابقات لیگ یک کشور گرفته شد.
گودرزی ادامه داد : به منظور توجه دادن مردم و مسئولین به جایگاه این ورزش در استان و همچنین عدم آگاهی مسئولان به ورزش به خصوص بسکتبال تصمیم به میزبانی این مسابقات گرفته شد.
وی ضمن انتقاد از عدم توجه مسئولین استان به ورزش گفت: روز پنجشنبه دیدار حساس دو تیم خانه بسکتبال استان و تیم متمول نفت امیدیه را خواهیم داشت که از همین جا ، استاندار ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بویراحمد را برای تماشای این دیدار جذاب و دیدنی دعوت می‌کنم.
فیلم / صحبت‌های بازیکن، مربی تیم بسکتبال و دعوت از مسئولین برای تماشای این دیدار را در فیلم زیر ببینید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار