همزمان با سراسر کشور
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: امروز پویش مردمی نهالکاری برای ایران سر سبز همزمان با سراسر کشور در نیز همدان انجام میشود.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 29 December 2021

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان گفت: امروز پویش مردمی نهالکاری برای ایران سر سبز همزمان با سراسر کشوردر نیز همدان انجام میشود.

به گزارش  تابناک همدان، اسفندیار خزائی  از پویش مردمی نهالکاری برای ایران سر سبز در هشتم اذر در همدان خبر داد وگفت: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی در کشور احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین جامعه نهادینه و ترویج شود.

 خزائی تصریح کرد: این پویش مردمی برای ترویج سنت حسنه درختکاری با گونه‌های از قبیل ارژن، بادامک، گز، بادام وبنه (پسته وحشی) در محل سایت پسماند شهرداری همدان نرسیده به پلیس راه همدان- تهران با حضور اقشار محتلف مردمی، مسئولین کشوری واستانی آغاز می‌شود وتا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی استان ادامه داد:سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر حسب وظیفه ذاتی هر ساله با اجرای طرح‌های احیای جنگل ها، مراتع و مدیریت آبخیز‌ها نسبت به سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی تلاش می‌کند و امسال نیز در تداوم همین مسیر ابتکارات گسترده‌ای را با همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در قالب اسنادی مدون تحت عنوان «پویش مردمی بذر کاری برای احیای جنگل‌های زاگرسی وپویش مردمی نهالکاری برای ایرانی سر سبز وهر ایرانی یک نهال» در دستور کار قرار داده است که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهمترین اهداف پیش بینی شده در این پویش مردمی است.

به گفته خزائی پویش مردمی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت یک پویش مردمی و دایمی است که با مشارکت مردم، بسیج، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی ومنابع طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر وکلیه دستگاه و نهاد اجرایی عضو نهضت سبز در کشور راه اندازی شده و چشم انداز آن نیز ایرانی سرسبز و ایرانی قوی خواهد بود.

او گفت:برنامه پویش ملی ایران سرسبز با اجرای عملیات نهال کاری روز چهارشنبه هشتم دی راس ساعت ۱۳ همزمان وهماهنگ با سراسر کشور آغاز و اجرایی می‌شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار