تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
روز‌های پایانی هفته گذشته دو تیم خانه بسکتبال یاسوج و گچساران هر کدام در شهر‌های خود میزبان بازی‌های گروه خود در لیگ دسته یک کشور بودند.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 02 January 2022

روز شیرین بسکتبال استان از گچساران تا یاسوج / برتری بر پرتاب‌های ۳ امتیازی / بازگرداندن نتیجه در دقایق پایانی + تصاویر

بسکتبال استان کم کم می‌رود تا به عنوان یکی از ورزش‌های محبوب جوانان کهگیلویه و بویراحمدی تبدیل شود. میزبانی همزمان دو تیم خانه بسکتبال یاسوج و گچساران از تیم‌های هم گروهی خود و تاثیر این میزبانی در حرکت به سمت حرفه‌ای شدن از جمله نشانه‌های رونق این ورزش در استان است.
روز‌های پایانی هفته گذشته دو تیم خانه بسکتبال یاسوج و گچساران هر کدام در شهر‌های خود میزبان بازی‌های گروه خود در لیگ دسته یک کشور بودند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، تیم خانه بسکتبال بویراحمد در روز پایانی دور رفت مسابقات دسته یکم باشگاه‌های کشور در یاسوج مقابل تیم فرخ شهر صاحب برتری شد و خانه بسکتبال گچساران گاز خوزستان را شکست داد.
پرتاب‌های ۳ امتیازی موفق حریف!
در رقابت‌های گروه سوم که به میزبانی یاسوج برگزار شد، در روز پایانی دو بازی در سالن پوریای، ولی انجام شد و تیم‌های خانه بسکتبال کاشان و خانه بسکتبال بویراحمد برابر حریفان خود تیم‌های نفت امیدیه و فرخ شهر صاحب برتری شدند.
در بازی اول، تیم خانه بسکتبال کاشان با نتیجه ۷۴ به ۴۸ تیم نفت امیدیه را شکست داد و در دومین بازی تیم خانه بسکتبال بویراحمد برابر تیم فرخ دانه فرخ شهر با نتیجه ۷۱ بر ۶۷ پیروز شد.
نکته بسیار مهم این بازی عقب افتادن تیم خانه بسکتبال بویراحمد در پی پرتاب‌های مکرر ۳ امتیازی تیم فرخ شهری بود که در ادامه تیم بویراحمد توانست با تلاش خوب بازیکنان و هدایت مربی و سرمربی نتیجه پایانی را به نفع خود رقم بزند.
بازیکن با سابقه تیم خانه بسکتبال یاسوج در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود و همه تیم‌ها با قدرت در دور رفت حاضر شده بودند.
صادق بخشی افزود: تیم ما از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به برد شیرین امروز در این بازی حساس خود را برای ادامه بازی‌ها آماده می‌کنیم.
بخشی گفت: در این دوره از بازی‌ها سطح داوری و عملکرد داوران بسیار خوب بود.
وی همچنین به تاثیر خوب میزبانی بر روحیه بازیکنان اشاره کرد و افزود: بازی در خانه خود یک امتیاز ویژه است ضمن اینکه نکته امیدوار کننده و روحیه بخش برای ما در خصوص میزبانی رضایت کامل میهمانان بود هر چند برای این میزبانی فشار‌های زیادی را تحمل کردیم.
برگرداندن نتیجه بازی در دقایق پایانی!
در روز دوم گروه ب مسابقات دسته یکم بسکتبال باشگاه‌های کشور که با شرکت ۵ تیم به میزبانی گچساران در حال برگزاری است هم ۲ بازی برگزار شد و تیم‌های خانه بسکتبال لئونارد شاهین شهر و خانه بسکتبال گچساران مقابل تیم‌های آینده سازان تهران و گاز خوزستان صاحب برتری شدند.
در بازی نخست روز دوم در گچساران تیم خانه بسکتبال شاهین شهر با نتیجه ۱۰۱ به ۵۷ تیم تهران را شکست داد و در دومین بازی تیم خانه بسکتبال گچساران با نتیجه ۶۰ به ۵۷ تیم گاز خوزستان را شکست داد.
نکته مهم این بازی عقب افتادن تیم گچسارانی از حریف تا ابتدای کوارتز چهارم بود که نهایتا با تلاش بازیکنان و مدیریت مربیان، این تیم توانست برنده نهایی بازی باشد.
در ادامه این مسابقات امروز یکشنبه ۱۲ دیماه و از ساعت ۱۵ دو بازی در گچساران برگزار می‌شود که طبق برنامه تیم‌های گاز خوزستان با خانه بسکتبال شاهین شهر و در بازی دوم تیم‌های خانه بسکتبال چهارمحال و بختیاری و اینده سازان تهران به مصاف هم میروند.
تقدیر از میزبانی خوب کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در خصوص مسابقات مشکلات زیرساختی مالی تیم‌های کهگیلویه و بویراحمد است به گونه‌ای که در این دوره از مسابقات هم تفاوت فاحشی بین تیم‌های بسکتبال استان با رقبا وجود داشت.
نکته مثبت این بازی‌ها هم میزبانی خوب تیم‌های هم استانی بود به گونه‌ای که در پایان این مسابقات در یاسوج تیم‌های میهمان و همچنین داوران و ناظر فدراسیون که از استان‌های دیگر آمده بودند نحوه میزبانی استان را بسیار خوب و قابل تقدیر بیان کردند.
نماینده ناظر فدراسیون بسکتبال در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برگزاری بازی‌های گروه c به میزبانی یاسوج با وجود حساسیت‌های بالا و رقابت فشرده تیم‌ها به بهترین نحو برگزار شد.
محمد متین افزود: در این بازی‌ها شاهد بودیم که تیم‌ها از جوانان با پتانسیل‌های بسیار بالا برخوردار بودند و تیمی مانند خانه بسکتبال یاسوج با وجود کمترین امکانات، اما اینگونه هم در بازی‌ها و هم در میزبانی خوش درخشیدند.
نکته پایانی / پخش مستقیم بازی خانه بسکتبال بویراحمد با تیم فرخ شهر از طریق شبکه استانی دنا از جمله نکات بسیار مهمی است که می تواند انگیزه بسیار خوبی برای ورزشکاران استان باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار