کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش مصرف چربی منجر به تضعیف سیستم ایمنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ 10 January 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیدا غفاری افزود: چربی رژیم غذایی باید به میزان کم و با کیفیت بالا وجود داشته باشد و مصرف چربی های اشباع و نیمه اشباع سیستم ایمنی را ضعیف خواهد کرد.
وی ادامه داد: حذف چربی از رژیم غذای اقدامی نادرست و غلط محسوب میشود چرا که مصرف اسیدهای چرب و روغن های مفید منجر به تقویت سیستم ایمنی میشود و در حد نیاز، مفید و لازم خواهد بود.
وی یادآورشد: ویتامین E و D از ویتامین های محلول درچربی و مفید هستند که می توان آن ها را با مصرف تخم مرغ و انواع گوشت بدست آورد.
وی با اشاره به اینکه منابع ویتامین D بسیار کم و محدود می باشند، افزود: چربی لبنیات و زرده تخم مرغ حاوی ویتامین D و انواع آجیل و مغزیجات خام حاوی ویتامین E می باشند.
غفاری توصیه کرد: با توجه به اینکه حرارت، ویتامین E و اسید چرب‌ مفید موجود در آجیل ها را از بین می برد، بنابراین توصیه می کنیم که آجیل را حتی الامکان به صورت خام مصرف کرده و از بو دادن آن اجتناب کنید.
وی تاکید کرد: غذاهای سرخ شده منجر به تضعیف سیستم ایمنی و آسیب پذیر شدن افراد در برابر ویروس ها به ویژه ویروس کووید ۱۹ می شوند بنابراین توصیه میشود که حتی الامکان از مصرف غذا های سرخ کرده بپرهیزید.
وی اضافه کرد: روغن کنجد یکی از روغن های مفید و حاوی آنتی اکسیدان طبیعی می باشد که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.
وی توصیه کرد: مصرف روغن های جامد و نیمه جامد برای هیچ یک از گروه های سنی توصیه نمیشود چرا که این روغن ها به مرور باعث افزایش کلسترول خون و تصلب شرایین و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلب و عروقی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار