استاد حوزه علمیه قم گفت: از بیوت مراجع و هیأت‌های مذهبی تقاضا دارم که برای شب شهادت حضرت حمزه(ع) مراسمی برگزار کنند. ایشان کسی است که حضرت زهرا(س) برسر قبرشان مشرف شدند و بسیاری از علما شب شهادت ایشان را مراسم می‌گرفتند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 05 February 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: حضرت حمزه در غربت هستند به صورتی که در صحیح بخاری مطالبی که از ایشان نسبت به سایر شخصیت‌های اسلام وجود دارد، بسیار اندک است و بسیاری از مردم هنوز نسبت به شخصیت ایشان شناختی ندارند.

وی عنوان کرد: شخصیت حضرت حمزه(ع) را از پنج منبع می‌شود معرفی کرد که اول قرآن کریم است و ما در قرآن 30 آیه یافتیم که نسبت به این شخصیت شان نزول و یا انطباق دارند. دومین منبع سخنان پیامبر اکرم است که روایات از ارتباط عمیق ایشان با حضرت حمزه را نشان می‌دهد. سومین منبع برای شناخت و معرفی حضرت حمزه(ع) کلمات اهل‌بیت(ع) است به صورتی که امام سجاد(ع) می‌فرمایند سه روز در تاریخ اسلام برما سخت گذشت که یکی از آن روزها شهادت عموی ما حمزه سیدالشهدا بود.

رئیس برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) تصریح کرد: چهارمین راه شناخت حمزه نامه‌ها و فهم شخصیت ایشان از سخنان شعرا و نویسندگان است و ما به همین منظور کتابی از حمزه نامه‌هایی که توسط نویسندگان  نوشته شده چاپ کردیم و در نظر داریم شب شعری نیز در این راستا تشکیل دهیم؛ پنجمین منبع نیز مراجعه به سیره و زندگی خود ایشان است که سراسر شجاعت، دلاوری، ایمان و دفاع جانانه از ولایت رسول‌الله است.

رفیعی تاکید کرد: از بیوت مراجع و هیأت‌های مذهبی تقاضا دارم که برای شب شهادت حضرت حمزه مراسمی برگزار کنند. ایشان کسی است که حضرت زهرا(س) برسر قبرشان مشرف شدند و بسیاری از علما شب شهادت ایشان را مراسم می‌گرفتند.

وی خطاب به والدین گفت: نام فرزندان خود را به نام حضرت حمزه(ع) مزین کنید؛ یکی از یاران خدمت رسول الله رسید و درخواست نامگذاری فرزند خود را از ایشان کرد. پیامبر اکرم فرمودند که محبوب ترین اسم نزد من نام عمویم حمزه سیدالشهداست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار