بدری با اشاره به اینکه امروز کمبود این نعمت الهی بزرگترین چالش جامعه بشری است، اظهار کرد: متخصصین این حوزه پیشبینی کرده اند که تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو سوم جهان با چالش کم آبی مواجه خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 06 February 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: حمیدرضا دهقانی مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه توانسته ایم بعد از یازده سال و دوماه بر مشکلات آب فارس غلبه کنیم افزود: به علت خشکسالی و کمبود آب نتوانستیم آبی را در چند سال از سدها رها کنیم که این امر شرایط سختی را بر کشاورزان محتمل کرد و به نوعی کشاورزها متضرر شدند.

دهقانی به تعداد پروژه‌‌های اجرا شده اشاره کرد و افزود: تعداد پروژه‌های آبرسانی که در استان فارس شروع شد در کشور بی‌نظیر بود به طوری که در هر نقطه از استان یک پروژه داریم.

این مقام مسئول خدمات رسانی به مردم و حفظ منابع را دو موقعیت رضایت مندی آب منطقه ای دانست و افزود: در پروژه ها، راه انتقاد از ما توسط مردم را باز گذاشتیم تا خود مردم پیشنهاد و همکاری کنند چرا که در برخی طرح‌ها به عنوان پایلوت در استان فارس اجرا شد.

مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: باهمت همکاران و مردم عزیز توانستیم شش سال پی در پی به عنوان آب منطقه‌ای برتر معرفی شویم.

کاهش چالش های آب استان فارس در دستور کار قرار می گیرد

سیاوش بدری مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای فارس ضمن تسلیت به مناسبت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت: خداوند در سوره انبیا می فرماید که هر موجودی از آب آفریده شده که می توان گفت که با ارزش ترین آفریده خداوند بعد از انسان، آب است.

وی با اشاره به اینکه امروز کمبود این نعمت الهی بزرگترین چالش جامعه بشری است، اظهار کرد: متخصصین این حوزه پیشبینی کرده اند که تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو سوم جهان با چالش کم آبی مواجه خواهند بود.

بدری با بیان اینکه در ایران به دلیل قرارگیری در منطقه خشک و نیمه خشک و عدم توازن بارش ها با مشکل خشک سالی مواجه هستیم، تاکید کرد: استان فارس و استان های همجوار با مشکل کم آبی مواجه هستند و باید با تعامل چالش ها را به حداقل برسانیم چراکه فارس اقتصادی بر پایه کشاورزی دارد لذا باتوجه این موضوع اهتمام ویژه ای خواهیم داشت.

مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه استفاده از آب های زیر زمینی طی چند سال گذشته افزایش داشته بنابراین باید با برنامه ریزی استفاده از این منابع را کمتر کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف، کشت و استفاده از آب های غیرمتعارف و استفاده از آب دریا برای حل مشکلات امری بدیهی است لذا با مدیریت جهادی که انجام خواهد شد، بهره گیری از ظرفیت های بیشمار استان فارس و تعامل با دستگاه های بتوانیم اقدامات خوبی را در راستای حل مشکلات آبی رقم بزنیم.

بنابه گفته بدری، به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی خواهیم کرد و در ابتدا اتمام پروژه های نیمه تمام در سد سازی و انتقال آب در دستور کار خواهد بود.

استفاده از هوشمند سازی کنتور چاه های آب و همکاری با شرکت های دانش بنیان، آموزش های همگانی از دیگر مواردی بود که بدری به آن اشاره کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس ادامه داد: دنیای اطلاعات است و باید بانک اطلاعاتی های نوین استفاده کنیم. جوان گرایی، چابک سازی و استفاده از تجارب پیشکسوتان در شرکت آب منطقه ای استان فارس مدنظر قرار می گیرد.

برچسب ها: کمبود آب ، فارس ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار