عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:
 عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: حدود ۹ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو در لایحه بودجه سال آینده ابقا شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 12 February 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسن محمدیاری، در تشریح آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده در مجلس اظهار داشت: بررسی لایحه بودجه سال 1401 مورخ 20 بهمن‌ماه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به پایان رسید و ابتدای اسفند به صحن مجلس ارجاع داده می‌شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی درباره راهکار جایگزین دولت برای حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با پیشنهاد دولت برای حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی موافقت نکرد و تأمین ارز برای کالاهای اساسی و دارو ابقا شد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: حدود 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و تأمین دارو ابقا شد و در لایحه بودجه سال آینده مقرر شد تا دولت ارز 4 هزار و 200 تومانی موارد مذکور را تأمین کند.

 

بیشتر بخوانید

فرمانده سپاه استان گیلان: افراد کم‌برخوردار از خدمات درمانی رایگان سپاه بهره‌مند می‌شوند

 

صادرات صنایع‌دستی در استان گیلان 6 برابر افزایش یافت

 

رؤسای دانشگاه‌های گیلان مکلف به معرفی نخبگان دانشجویی جهت عضویت در شورای مشورتی استان شدند

 

محمدیاری با بیان اینکه راهکار دولت برای جایگزینی ارز ترجیحی اعطای یارانه به افراد بود عنوان کرد: دولت برای هر فرد 150 هزار تومان یارانه در ماه در نظر گرفته بود اما حذف یک‌باره ارز ترجیحی تبعات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی داشت و قیمت‌ها افزایش ناگهانی و چند برابری پیدا می‌کرد.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس با اشاره به راهکار مجلس برای حذف ارز ترجیحی اذعان داشت: قطعاً نمی‌‌توانیم حذف ناگهانی ارز ترجیحی را در جامعه جا بیندازیم و راهکار مجلس این است که دولت ارز ترجیحی کالاهایی که اولویت‌دار نیست را به تدریج حذف کند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دولت پس از اجرای وعده‌هایی که در مورد جایگزینی یارانه‌ها داده می‌تواند این راهکارها را به تدریج عملیاتی کند اما کماکان ارز ترجیحی برای تأمین کالای اساسی و دارو پیش‌بینی شده و در لایحه خواهد آمد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ارزیابی میزان توجه لایحه بودجه سال 1401 به موضوعاتی نظیر ساماندهی کودکان کار و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در این زمینه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوباتی داشتیم که آن را به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع و از آن دفاع کردیم.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله این مصوبات می‌توان به حمایت از شهروندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی و ساماندهی کودکان کار اشاره داشت که اعتباراتی را برای ساماندهی این افراد پیش‌بینی کردیم.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره به افراد کم‌بضاعت و یا حمایت از افرادی که دارای طرح‌هایی هستند اما سرمایه اولیه‌ای برای عملیاتی کردن آن ندارند جزو مواردی بود که در کمیسیون‌ تلفیق مطرح شد و از آن دفاع کردیم./تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار