شهردار منطقه یک اراک از ساخت نخستین پیست دوچرخه‌سواری تریال شهر اراک به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، توسط عوامل اجرایی شهرداری منطقه یک اراک و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، در بوستان معلم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 15 February 2022

 

حسین زندیه وکیلی درگفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی افزود: این پیست ویژه رشته های تریال، جامپینگ و BNX (حركات نمایشی و عبور از موانع) می باشد و از چوب، ‌ضایعات آهنی،‌ سنگ و لاستیك های فرسوده خودرو در طراحی پلكانی و پرشی این محوطه استفاده شده است.
شهردار منطقه یک اراک با اشاره به اینکه این پیست به صورت روباز و فنس كشی است گفت: رشته تریال و نمایشی مورد علاقه بسیاری از جوانان است.
وی یادآورشد: همچنین این رشته جذاب و مفرح برای اولین بار است كه در شهر اراک توسعه می یابد.
زندیه وکیلی افزود: بی نیازی از جاده و نیز امكان تمرین در شب و فضای كم از مزیت های این رشته است.
وی ادامه داد: در رشته‌ تریال اصل بر تعادل است و در این رشته دوچرخه سوار بیشتر با انجام حرکات تعادلی و جفت کشیدن‌ها، دوچرخه را از روی یک مانع به روی مانعی دیگر می‌پراند، این موانع می‌تواند طبیعی مانند صخره ها ومصنوعی مانند محیط‌های شهری و پارک‌ها باشد.
وی از صدور ۷۸ پروانه تخریب ونوسازی و۱۰۰ گواهی پایان کار دراین منطقه خبر داد وگفت:احداث مسیر دوچرخه به طول ۱۰ کیلومتر، احداث پارک شطرنج در کوی صنعتی، ساخت دو فضای مکث در خیابان دانشگاه وکوی صنعتی از جمله اقدامات شهرداری منطقه یک می باشد.
زندیه وکیلی همچنین از کسب مقام اول دربین مناطق براساس شاخص اداره بازرسی شهرداری خبر داد و افزود:منطقه یک در سه ماهه پایانی سال ۹۹ در آیتم های انجام درخواست ها سامانه ۱۳۷ دبیرخانه کمیسیون ماده صد وتحقق چارت سازمانی رتبه نخست ودر نهایت با امتیاز ۹۳/۵۲در بین مناطق مقام نخست را کسب کرده است.
وی تهیه بسته های معیشتی،برپایی غرفه توزیع نهال وامورات فرهنگی کودکان ،همکاری با کمیته امداد برای حمایت از مستضعفین ،شرکت در جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان وکسب مقام های قهرمانی را از جمله اقدامات منطقه یک برشمرد وگفت:انجام مقدمات احداث پارک اوتیسم ، پیاده رو سازی، زیرسازی،آسفالت، جدولگذاری،تولید قطعات بتنی، احداث فضای مکث در خیابان پامچال و میدان نماز، رفع وجمع آوری تصرفات فضای سبز کوی صنعتی به کمک مراجع قضایی،اجرای احکام کمیسیون ماده صد شهرداریها وتعیین تکلیف سفره خانه سلطان وتخریب آن از جمله اقدامات منطقه یک است.
زندیه وکیلی، میزان بودجه پارسال را ۸۶ میلیارد ریال وبودجه سال آینده را ۹۸ میلیارد اعلام کرد و افزود: میزان اعتبارجدول کشی پیمانکاری ۱۰ میلیارد ریال واعتبار پیاده روسازی پیمانکاری هم ۱۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
وی صدور گواهی پایان کار دراین منطقه شهری را به تعداد ۱۹۵ در مساحت ۱۷۴ هزار متر مربع اعلام کرد وگفت: تعداد پروانه صادر شده دراین منطقه ۱۰۱ مورد به مساحت ۳۲۱ هزار مترمربع می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار