مدیر کل دامپزشکی استان یزد از رصد و پیگیری مستمر بازرسان دامپزشکی استان در راستای شناسایی و برخورد با واحدهای غیرمجاز در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 18 February 2022

«علی فاتحی‌نیا» در نشست ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و اعضای این ستاد استانی برگزار شد، هدف از برگزاری این ستاد را ایجاد آمادگی در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: برگزاری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا موجب افزایش توانایی مقابله در صورت شیوع احتمالی این بیماری می‌شود.

وی گفت: با توجه به آنکه عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال فعال‌تر و دارای قابلیت انتقال و فراگیر شدن است؛ آمادگی مجموعه و مشارکت سایر ارگان ‌ا و صاحبان صنعت پرورش طیور نقش اساسی در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری و کنترل حداکثری در صورت بروز بیماری دارد.

فاتحی‌نیا دامپزشکی را به عنوان یکی از پایه‌های مهم در حفظ سرمایه‌های اقتصادی کشور عنوان و با بیان آن که صنعت دام و طیور از نظر اقتصادی بعد از صنعت نفت قرار دارد، بر آمادگی کامل این نهاد سلامت محور جهت مقابله با تهدیدات زیستی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، این مسئول در ادامه با بیان این که در صورت وقوع بیماری بهداشت جامعه و وضعیت دام و طیور به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و استان با کمبود تولید فراورده‌های دامی مواجه خواهد شد، گفت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رصد و پیگیری بازرسان دامپزشکی استان یزد در راستای شناسایی و برخورد با واحدهای غیرمجاز به طور مستمر انجام می‌شود و جلوگیری از ایجاد واحدهای پرورش غیرمجاز و نظارت و کنترل بر واحدهای مجاز فعال در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار