مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب گفت: ۱۰۰ سالمند و ۳۲۰ معلول ذهنی در موسسه خیریه انوار آفتاب قم نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 23 February 2022

به گزارش تابناک قم، فاطمه پورمحمدی مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آسایشگاه سالمندان و معلولین قم با اشاره به اقدامات موسسه انوار آفتاب اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲۰ مددجو و سالمند در قم تحت پوشش موسسه انوار آفتاب هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب افزود: در حال حاضر این مجموعه تنها موسسه‌ای است که درزمینهٔ کودکان اوتیسم فعالیت می‌کند و ۴۲۰ مددجو دارد که از این تعداد ۳۲۰ معلول ذهنی و ۱۰۰ نفر سالمند هستند.

وی تصریح کرد: موسسه خیریه فرهنگی اجتماعی انوار آفتاب از سال ۷۲ در تهران تأسیس و در زمینهٔ موضوعات فرهنگی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

پورمحمدی بیان کرد: این موسسه از سال ۹۴ فعالیت خود را در قم آغاز و بیشتر در زمینهٔ دارو و درمان و عمل جراحی سالمندان و معلولین فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: تعدادی از خانواده‌های صاحب معلول از روستا و شهر‌های کوچک به امید عنایت حضرت معصومه (س) به قم می‌آیند و از این نظر تعداد معلولین استان، درصد بیشتری از استان‌های دیگر است.

مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب خاطرنشان کرد: در این راستا تهیه ارزاق در شب عید و ماه مبارک رمضان و اعطای وام به خانواده معلولین ازجمله فعالیت‌های این موسسه است.

وی گفت: از سال ۹۷ مرکز آموزشی و توان‌بخشی کودکان اوتیسم را تأسیس و مربیان را به ترکیه اعزام کردیم و دوره‌های آموزشی فراگرفتند.

وی افزود: سالمندانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند افرادی هستند که ازدواج نکردند و یا ازدواج هم کرده باشند فرزندی ندارند و امکان نگهداری نداشتند، اینکه سالمندی به خاطر بی‌مهری فرزند در این مکان حضورداشته باشد بسیار کم است.

پورمحمدی بیان کرد: هرروز برنامه ورزش برای سالمندان انجام می‌شود و بازی و تفریح و برنامه کتاب‌خوانی برای این عزیزان انجام می‌شود، پزشکان خیر و نیکوکار درزمینهٔ دندانپزشکی و روان‌پزشکی و چشم‌پزشکی در این مرکز خدمات ارائه می‌دهند.

۱۰۰ سالمند و ۳۲۰ معلول ذهنی در موسسه خیریه انوار آفتاب

همچنین مهدی پهلوانی مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم در این نشست عنوان کرد: ۴۲۰ مددجوی سالمند و نیازمند در این آسایشگاه نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار نفر در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

پهلوانی بیان کرد: شرکای اجتماعی بهزیستی مؤسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، ۱۰ مرکز شبانه‌روزی در زمینهٔ سالمندان و معلولین در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به‌صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کمترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولین داریم، در شرایطی که افراد مدعی حقوق بشر تعداد بالای تلفات درزمینهٔ کرونا را داشتند، ولی تعداد فوت افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم عنوان کرد: برخی از معلولین نیازمند نگهداری هستند، در طرح رصد شیوع میزان معلولین همکاران ما باکارت دارای هولوگرام و مهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.

وی متذکر شد: عزیزانی که تحت پوشش بهزیستی هستند نیازمند توجه و کمک هستند و بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند مؤسسات خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارائه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند کار بسیار سخت همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار