بهادر مولایی وزنه‌بردار و ملی پوش سابق مازندرانی اهل بابلسر اعتقاد دارد که برای پیشرفت رشته وزنه برداری باید طرح استعدادیابی باید با دقت بیشتری انجام پذیرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 25 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، قهرمان مازندرانی وزنه برداری و دارنده مدال نقره وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۳ جهان در دسته فوق سنگین گفت: نتایج لیگ وزنه‌برداری نشان از غیر رقابتی‌بودن دارد و این به خاطر نبودن استعدادیابی و کشف مدعیان جدید در دسته‌های مختلف است.

«بهادر مولایی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کرونا و فراگیری آن تاثیر زیادی بر روی آمادگی وزنه‌برداران گذاشته است اظهار داشت: در ۲ سال گذشته شرایط ورزش ایران و جهان نرمال نبود بلکه تعطیلی سالن‌ها و تمرینات به خاطر کرونا موجب اُفت بدنی بسیاری از قهرمانان ملی ایران در رشته وزنه‌برداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین بعد از مسابقات قهرمانی جهان نیز برخی از ورزشکاران به بدن خود استراحت می‌دهند و این دلایل موجب اُفت رکورد در رقابت‌های لیگ برتر این رشته شده است. همچنین در رقابت‌های لیگ برتر عملکرد تیمی مهمتر از ثبت رکورد شخصی به شمار می‌رود و ورزشکاران به دنبال کسب امتیاز لازم برای ماندن تیم در کورس قهرمانی هستند.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ وروتسواف لهستان این را هم گفت: سطح پایین لیگ را تنها نمی‌شود در چند دلیل خلاصه کرد. یکی از دلایل مهم آن نبود رقابت است. وزنه‌بردار ملی‌پوش برای ثبت رکورد شخصی خود نیاز به رقیب قوی دارد.

وی تاکید کرد: اگر استعدادیابی به خوبی انجام شود بدون شک رقابت برای ملی‌پوش شدن از دل لیگ برتر شروع خواهد شد اما متاسفانه در چند سال گذشته استعدادیابی به حلقه مفقوده فدراسیون تبدیل شده و اکنون شاهد ثبت وزنه‌های پایین از مدعیان هستیم. وزنه‌برداری ایران رو به نابودی است و تمام کارشناسان نیز بر آن اتفاق نظر دارند.

مولایی ادامه داد:

در چند سال گذشته بسیاری از وزنه‌برداران می‌توانستند به تیم ملی برسند اما از رقابت کنار گذاشته شدند. وظیفه فدراسیون حمایت از استعدادیابی و قهرمان پروری است. هیات‌های استانی نیز باید در این زمینه تمام تلاش خود را بکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار