فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نزاع‌ها در شهرهای کوچک استان معمولا به دلیل برخی آداب و رسوم غلط اتفاق می‌افتد که باید با بسترسازی فرهنگی و اجتماعی مناسب و وسیع، اقدام به رفع و ریشه‌کنی آن کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 29 September 2015
سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان در نشست خبری که امروز (7 مهرماه) برگزار شد، با اشاره به وقوع نزاع‌های اخیر در شهرهای کوچک استان خوزستان اظهار کرد: این نزاع‌ها هزینه‌های زیاد و جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها و همچنین استان وارد می‌کند که باید با کمک بزرگان استان به این مشکل پرداخت. چرا باید موضوعی که با گفتمان قابل حل است به جایی برسد که پیامدهای جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی افزود: تا به امروز مردم، خادمین خود در نیروی انتظامی را در حد اعلا حمایت کرده‌اند، متقابلا پلیس هم باید به عنوان یک تکلیف و وظیفه، درد و دغدغه‌های مردم را با گوش جان خود بشنود و در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر، دقیق‌تر و بیشتر به مردم اقدام کند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری، "اقتدار پلیس، همدلی، همزبانی، امنیت و آرامش" انتخاب شده است، ادامه داد: اصل امنیت و اهمیت آن به عنوان یکی از نیازهای حیاتی بشر بر کسی پوشیده نیست و فقدان آن می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری برای جان، مال و آبروی افراد جامعه به دنبال داشته باشد.

اسحاقی افزود: موضوع احساس امنیت نیز در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و نبود احساس امنیت، می‌تواند مخل روند زندگی روزمره، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و تحت شعاع قرار دادن آن شود و ضرر و زیان‌های متعدد و متنوعی را تحمیل کند.

وی اضافه کرد: در کشورهایی که از نبود احساس امنیت به شدت رنج می‌برند، این فقدان موجب ایجاد اختلال جدی و ‌زیان‌های بزرگی به اقتصاد، فرهنگ، سیاست و همه شئون زندگی مردم آن کشورها می‌شود.

اسحاقی با اشاره به مفهوم هم‌زبانی در پلیس گفت: جای هیچ شکی نیست که تا به امروز مردم، خادمین خود در نیروی انتظامی را در حد اعلا حمایت کرده‌اند و متقابلا پلیس هم باید به عنوان یک تکلیف و وظیفه، درد و دغدغه‌های مردم را با گوش جان خود بشنود و در جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر، دقیق‌تر و بیشتر به مردم اقدام کند.

وی افزود: ما به هفته ناجا به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم، بر همین اساس وقتی به رویکردهای خود در 12 سال گذشته برمی‌گردیم، محور شعار هفته ناجا در این 12 سال را مردم و مشارکت آنها می‌بینیم.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: امنیت بدون حضور، مشارکت، همراهی و حمایت مردم، ایجاد و حفظ نمی‌شود و در این جهت، سازوکارهای مختلفی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: دغدغه‌ها و نیازهای انتظامی و امنیتی مردم از قبل و در ابتدای هر سال از زبان خود مردم در قالب نظرسنجی، افکارسنجی، نشست‌ در مجامع عمومی با قشرهای مختلف در سطوح گوناگون و همچنین نشست‌های علمی و تخصصی مورد توجه قرار می‌گیرد و براساس آن فعالیت پلیس انجام می‌شود، البته این به این معنا نیست که ادعا کنیم هر چه برنامه‌ریزی شده به صورت 100 درصد موفق به انجام آن شده‌ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار