مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار عضو این ستاد هستند گفت: این افراد در 130 مرکز با عنوان کوثر فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 04 March 2015
به گزارش ایرنا فهیمه فیروز فر با بیان اینکه 5 هزار نفر از این زنان به دلیل فوت همسر سرپرست خانوار شده اند افزود: 4 هزار نفر بدسرپرست، 4 هزار نفر مطلقه و مابقی نیز دختران مجرد هستند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز کوثر نیز گفت: مراکز کوثر در مناطق 22 گانه شهر تهران دایر است و زنان سرپرست خانوار در این مراکز پس از دریافت آموزش مهارت های زندگی، در راستای درآمد زایی مشغول فعالیت می شوند.

فیروزفر عروسک سازی، خیاطی و تولید محصولات خانگی را از جمله فعالیت های درآمد زا برای زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به فعالیت زنان سرپرست خانوار در تولید زیورآلات گفت: ارزش افزوده این محصول زیاد است و رغبت و تمایل بیشتری برای تولید این محصول وجود دارد.

وی افزود: محصولات غذایی تولید شده توسط این افراد نیز در فروشگاه های شهروند به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه بازاریابی محصولات به عهده افراد است یادآور شد: ستاد توانمند سازی زنان شهرداری تهران صرفا آموزش این افراد را به عهده دارد و خود را درگیر فروش نمی کند اما در راستای معرفی محصولات در طول سال جشنواره هایی را در مناطق مختلف برگزار می کند.

فیروزفر تاکید کرد: هیچ یک از این بانوان سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان ها و ارگان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و تامین اجتماعی نیستند.

وی در خصوص تعامل ستاد توانمند سازی زنان شهرداری تهران با سازمان های حمایتی نیز افزود: تعاملات تا کنون منجر به همکاری های مشترک نشده و فعلا در حد برگزاری جلسات باقی مانده است.

فیروزفر تاکید کرد: با هم افزایی با سایر نهادها و ارگان ها می توان اقدامات مناسب تر و بیشتری انجام داد و خدمات مناسب تری به زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با بیان اینکه نباید نگاه به زنان صرفا حمایتی باشد گفت: توانمند سازی و کار آفرین شدن در عرصه های مختلف باید جایگزین نگاه حمایتی به بانوان شود.

ششمین جشنواره زنان و تولید ملی به مدت 10 روز از تاریخ 12 تا 22 اسفندماه در محل دایمی نمایشگاه های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت و گو بر پا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار