قانون "حمایت از هنرمندان صنایع دستی" بعد از گذشت ۴ سال از ابلاغ آن، هنوز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 16 March 2022

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان قانون جدید مجلس که بیمه قالیبافان مختص چهار دهک پایین جامعه می‌داند را خلاف قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: مقرر شده بود در این قانون امکان صدور مجوز‌ها به تشکل‌ها واگذار شود تا این تشکل‌ها مانند اتحادیه‌ها اختیار اقدامات اجرایی داشته باشند؛ اما این موضوع عملاً اتفاق نیفتاده چراکه از یک ماه قبل ادارات کل استانی رأسا مجوز‌های تولید و فروش را صادر می‌کنند.

شیردل نبود صندوق حمایت از هنرمندان در وزارت میراث فرهنگی را علت اجرایی نشدن این موضوع دانست و گفت: این در حالیست که مجلس بودجه مورد نظر را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد از محل درآمد همین صندوق هزینه‌های مربوط به بیمه هنرمندان خود را تأمین می‌کند، گفت: وجود نداشتن این صندوق در وزارت میراث فرهنگی باعث شده که بیمه برخی از هنرمندان در مقاطع بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا قطع شود.

طرح "حمایت از استادکاران و هنرمندان و فعالان صنایع دستی" اواخر سال ۱۳۹۶ و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان برای تدوین آیین‌نامه و اجرایی کردن سازوکار‌های مندرج به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار