شطرنج بازان ایرانی از برترین‌های دنیا محسوب می‌شوند و استان اصفهان هم از پیشتازان کشور هستند.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 24 March 2022

رئیس هیئت شطرنج استان گفت: شطرنج رشته‌ای ورزشی که موفقیت هاش مثل بازیش در سکوته و استان اصفهان یکی از پیشتازان اون در کشورمان محسوب می‌شود.
حسین گلشنی با اشاره به اینکه شطرنج یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها و بازی‌های دنیاست که قدمتی بیش از ۲ هزار ساله دارد افزود: این ورزش جزو معدود ورزش‌هایی است که شرایط سنی در آن مطرح نیست و در هر سنی چه کودکان و چه بزرگسالان و سالمندان هم می‌توانند از آن بهره ببرند و یک ورزش حرفه‌ای و قهرمان پرور است.

مربی شطرنج کشورمان گفت: استان اصفهان در سال‌های اخیر با استعدادیابی در این رشته، توانسته در حوزه قهرمانی جزو استان‌های برتر کشور لقب بگیرد.
وی افزود: در یکی دو سال اخیر با توجه به شرایط کرونا خیلی از برنامه ریزی‌ها در حوزه قهرمانی انجام نشد، ولی توانستیم تا حدودی قهرمان پروری را انجام دهیم.
گلشنی گفت: در حال حاضر بیش از ده‌ها قهرمان و ملی پوش در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که در دو سه سال اخیر توانسته اند در رقابت‌های ملی و بین المللی صاحب عناوین درخشانی شوند.
وی افزود: متاسفانه حمایت‌ها از این ورزش افتخار آفرین چندان جالب نیست و موفقیت‌های بیشمار آن در سکوت می‌ماند آن هم در جایی که قهرمانان و ورزشکاران آن توانسته اند در جهان پرچم خوشرنگ کشورمان را به اهتزاز درآورند.
رئیس هیئت شطرنج استان گفت: امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی از رشته شطرنج و قهرمانان آن بیشتر از گذشته باشد تا بتوانیم این موفقیت‌ها را ادامه و استمرار دهیم.
در حال حاضر حدود ۲ هزار شطرنج باز حرفه‌ای و ریتینگ دار در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار