فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 28 March 2022

سردار حسین اشتری افزود: بر اساس آمار سامانه‌های تردد شمار، امسال میزان سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به سال پیش از شیوع کرونا، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان‌اینکه امسال با توجه به مدیریت وضعیت کرونا و واکسیناسیون بیش از ۸۵ مردم، زمینه سفرهای نوروزی فراهم شد، اظهار داشت: این درحالیست که آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بحث تصادفات نوروزی و تاکید بر به‌ حداقل رساندن این حوادث است، گفت: حدوث حتی یک تصادف هم نگران‌کننده است  بر این اساس پلیس در جاده‌های درون و برون‌شهری آماده خدمت‌رسانی به مردم و برقراری نظم و امنیت است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های نوروزی با حضور داوطلبانه نیروهای پلیس بصورت ۲۴ ساعته در جاده‌های اصلی، فرعی، شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی فعال بوده است و به مسافران خدمت‌رسانی‌ لازم صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در اصفهان، آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته که با توجه به میزان تردد در استان و قرارگیری آن در مسیر راه‌های ارتباطی کشور، این آمار امیدوارکننده و نشانه فرهنگ مردم و همت پلیس و دستگاه‌های مسوول است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :