مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به ساعات عادی پیش از کرونا بازخواهیم گشت و از این نظر مشکلی نداریم.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 30 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، سیدامیر شوشتری در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروز اظهار کرد: با توجه به تشکیل جلسه ستاد کرونای استان پیش از شروع تعطیلات تصمیم بر آن شد که مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از پایان تعطیلات بازگشایی شود. امیدواریم از روز یکشنبه، ۱۴ فروردین ماه، همراه با شروع بهار قرآن شروع بهار علم را نیز شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس به صورت حضوری کامل خواهد بود و مدیران می‌توانند از شیوه‌های ابتکاری آموزش مجازی در تکمیل آموزش حضوری استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص مدارسی که به عنوان ستاد اسکان در اختیار زائران قرار گرفته‌ نیز گفت: مشکلی برای گندزدایی این مدارس نیست. از روز ۱۲ و ۱۳ فروردین و در بعضی مدارس از هم‌اکنون فرآیند گندزدایی و آماده‌سازی شروع شده‌ است.

شوشتری گفت: در صورتی که آموزش و پروش متوجه شود که پیشرفت دانش‌آموزان کم است، پیشنهاد افزایش سال تحصیلی را در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌کند. در صورت ضرورت این طرح تصویب خواهد شد اما در حال حاضر هر گونه خبر افزایش سال تحصیلی نیز کذب است.

وی در خصوص الزام تزریق واکسن در مدارس بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان ۲ دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند که امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به تزریق دوز سوم نیز اقدام کنند. همکاران فرهنگی نیز باید دوز سوم واکسن خود را تزریق کرده باشند؛ در غیر این صورت با توجه به ابلاغیه‌های ستاد کرونا و طبق روال گذشته باید تست کرونا بدهند و سپس در مدارس حاضر شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: دانش‌آموزانی که بیماری زمینه‌ای یا علائم کرونا دارند، با خوداظهاری و تایید پزشک معتمد آموزش و پرورش می‌توانند غیبت داشته باشند اما از آنجایی که آموزش ۱۰۰ درصد حضوری است، این دانش‌آموزان باید به صورت خودخوان دروس را پیگیری کنند. همچنین با دانش‌آموزانی که غیبت غیرموجه دارند، طبق ضوابط اجرایی مدرسه برخورد خواهد شد.

وی در مورد ساعات مدارس نیز گفت: به ساعات عادی پیش از کرونا بازخواهیم گشت و از این نظر مشکلی نداریم.

شوشتری عنوان کرد: کرونا آسیب‌ها و صدماتی را به آموزش وارد کرد؛ اگرچه آموزش مجازی نیز فرصتی است که می‌توان به عنوان مکمل از آن بهره برد اما امیدواریم آسیب‌ها و صدمات وارده ناشی از آموزش مجازی با بازگشایی مدارس و حضوری شدن کلاس‌های درس برطرف شود و دانش‌آموزان ترک تحصیلی به مدارس بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار