رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان خواستار شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با تأکید بر آموزش باکیفیت و حضور صددرصدی دانش‌آموزان، خواستار کمک والدین در از سر گیری آموزش حضوری شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 04 April 2022

علی ممبینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور آمادگی مدارس در از سر گیری آموزش حضوری، اظهار کرد: مدارس از روز ۱۲ فروردین‌ماه برای حضور دانش‌آموزان ضدعفونی شدند بنابراین آمادگی کامل برای بازگشایی داشتیم. فعلاً به صورت موقت اعلام کرده‌ایم که فعالیت در شبکه شاد نسبت به گذشته کمتر شود تا دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند و از آموزش باکیفیت برخوردار شوند.

وی افزود: روز گذشته در برخی مدارس شاهد حضور ۳۰، ۴۰ درصدی و بیشتر دانش‌آموزان بودیم. البته با توجه به اینکه روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس است، طبیعی است که در ابتدا آمار بالا نباشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به تلاش برای افزایش حضور دانش‌آموزان، افزود: تلاش می‌شود که آمار حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس صددرصدی باشد. با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در هر کلاس محدود است بنابراین از نظر رعایت فاصله‌گذاری و دیگر پروتکل‌های بهداشتی شرایط فراهم است.

وی تاکید کرد: شرایط کرونایی و فاصله‌ای که دانش‌آموزان از آموزش حضوری گرفتند، منجر به افت تحصیلی شد و از طرف دیگر نیز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استفاده زیادی از آموزش مجازی ندارند بنابراین تأکید می‌شود والدین نیز کمک کنند تا دانش‌آموزان آموزش حضوری را از سربگیرند. تأکید ما بر آموزش باکیفیت حضوری و حضور صددرصدی دانش‌آموزان است.

ممبینی در خصوص آموزش دانش‌آموزانی که دارای شرایط خاص جسمی حرکتی هستند، یادآور شد: برای دانش‌آموزانی که شرایط خاص جسمی حرکتی دارند یا به اصطلاح بیمارستانی هستند، امکاناتی تهیه شده است تا در منزل به تحصیل بپردازند البته شرایط این دسته از دانش‌آموزان در وضعیت عادی پیش از کرونا نیز این گونه بود.

وی با اشاره به آموزش مجازی دانش‌آموزانی که مشکلات زمینه‌ای دارند، بیان کرد: دانش‌آموزانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله مشکلات خودایمنی هستند می‌توانند با دریافت یک نامه از پزشک از حضور در مدرسه معاف شوند. برای این دسته از دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در خصوص سرویس دانش آموزان افزود: برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز در این هفته برنامه‌ریزی خواهد شد. بخش عمده‌ای از هزینه سرویس توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

برچسب ها: بازگشایی مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار