یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان مورخ پنج شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱
بازگشایی حضوری مدارس براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در سراسر کشور در پایان تعطیلات نوروزی رقم خورد.
آموزش مجازی در روزگاری که کرونا جولان میداد به عنوان راهی برای جلوگیری از رکود تعلیم و تربیت رسمی برگزیده شد و گرچه این روش تاکنون برای همه بطور یکسان سودمند و قابل دسترس نبوده است، اما خلاء مهم در آن یعنی نبود ارتباط رو در روی معلم و دانشآموز، انتقال احساسات، برقراری تعاملات انسانی و بین فردی موجب شده تا افت تحصیلی وجود داشت.
والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آنها پیگیر بازگشایی مراکز آموزشی بودند.
رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و معلمان شرط اول حضور در کلاسهای درس است.
طبیعی است که بعد از ۲ سال بازگشایی مدارس، شاهد بروز و مشاهده برخی مشکلات و کاستیها باشیم که تنها در صورت گذر زمان و شناسایی این موارد امکان حل و رفع آنها وجود دارد.
با توجه به آسیبهای تعطیلی مدارس در ایام کرونا آموزش حضوری دانش آموزان باعث پایداری و عمیق شدن یادگیری، ارتقای آموزش، رفع اشکالات درسی میشود.
تقویت تهویه هوا در کلاسهای درس برای جابجا شدن هوا و همچنین افزایش زنگهای تفریح برای کاهش مدت ماندگاری دانش آموزان در کلاسهای درس از جمله تمهیداتی هستند که میتواند مورد توجه قرار گیرد.