نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه توان دولت برای احداث و مرمت راه‌ها کاهش یافته است، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه راه سازی استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 10 April 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونان این اداره کل با تاکید بر مرمت راه‌ها اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت راه‌های استان یزد مناسب نیست و نیاز به مرمت دارد. مردم از وضعیت نامناسب جاده‌ها گلایه دارند، زیرا هزینه‌های سنگینی روی دست آن‌ها گذاشته است.وضعیت راه‌های استان یزد مناسب نیست


وی افزود: باید از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث جاده‌ها استفاده شود و می‌توان از مشارکت مردم در این راستا استفاده کرد.


ناصری با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های جاده سازی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند وضعیت فعلی جاده‌ها را ساماندهی کند و نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.


امام جمعه یزد حجم تردد بالای ماشین‌های سنگین را عامل لطمه دیدن جاده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اگر خطوط ریلی توسعه یابد و کار باربری از طریق خطوط ریلی انجام شود، هم استهلاک جاده‌ها کاهش می‌یابد و هم از تصادفات جلوگیری می‌شود.


وی بر لزوم توجه مسئولان به بهینه سازی جاده‌ها تأکید کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری باید بتواند راهکار‌های موثر و دارای اثر پایدار ارائه دهد. اگر راهکار و طرح وجود داشته باشد، می‌توان سرمایه گذاران را جذب کرد و با به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی وضعیت فعلی را بهبود بخشید.


ناصری خاطرنشان ساخت: راه و حمل و نقل زیرساخت توسعه و پیش نیاز تولید است بنابراین باید با تدبیر و خلاقیت، مسائل این حوزه را حل کرد.


وی یافتن راهکار‌های موثر برای رسیدن به نتایج مطلوب و مدیریت صحیح را از وظایف مدیران دستگاه‌های دولتی برشمرد و گفت: ایده پردازی، خلاقیت و تفکر در همه حوزه‌ها وارد شود و از دستگاه‌های دولتی تا بخش خصوصی و صنعتگران باید به نحوی عمل کنند که از استعداد‌ها به بهترین نحو استفاده شود.


محمد رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد نیز در این نشست به بیان آمار تصادفات جاده ای، خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی، راه‌های در دست احداث استان و ... پرداخت.

برچسب ها: دولت ، مرمت ، راهداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار