کد خبر: ۱۰۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 15 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱

روز‌های خوش کشت و صنعت نیشکر  از راه رسید و صدای خوش تولید در آن  نواخته شد، تولید شکر در واحد‌های کشت و صنعت نیشکر انجام می‌شود و پس از آن راهی بازار می‌گردد تا کام مردم را شیرین کند.

برای تولید شکر ابتدا چغندر یا نیشکر کشت‌شده برداشت، به کارخانه منتقل و پس از وزن‌کشی وارد خط تولید می‌شود.

برداشت نیشکر معمولا از نیمه مهرماه شروع و طی ۱۰۰ روز کاری صورت می‌گیرد که گاه این برداشت به دلیل بارندگی حداکثر تا نیمه فروردین ماه سال بعد به طول می‌انجامد.

در خوزستان شکر سفید، قهوه‌ای، دارویی، شکر‌های طعم دار و پودری تولید می‌شود که این خود نشان از توسعه این صنایع و افزایش محصولات متنوع در زمینه نیشکر است.

عبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با پایان عملیات برداشت نیشکر در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۵۱ هزار و ۵۳۳ تن شکر در واحد‌های هفتگانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تولید شد.

وی در ادامه بیان داشت: این میزان تولید شکر با میزان پیش‌بینی و تولید سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن کاهش را نشان می‌دهد.

ناصری تصریح کرد: علت کاهش تولید شکر در واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان کمی و شوری آب، خشکسالی بی‌سابقه و شرایط خاص آب و هوایی است.

تحفه‌ای که خشکسالی برای مزارع به ارمغان می‌آورد پدیده کاهش تولید است که ان شاءالله با ریزش رحمت الهی ساز کشاورزی کوک بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار