سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: از عصر امروز تا اواخر وقت شنبه، هوای استان‌های قم، تهران، البرز و نیمه شمالی مرکزی، شاهد تندباد شدید همراه با گرد و خاک و رگبار و رعد و برق خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 16 April 2022

به گزارش تابناک قم، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار در سطح نارنجی پیش بینی کرد: از عصر روز جمعه تا اواخر وقت روز شنبه در سه استان قم، تهران، البرز و نیمه شمالی مرکزی شاهد تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ودر مناطق مستعد، ریزش تگرگ خواهیم بود.

این سازمان همچنین اعلام کرد: اختلال در تردد‌های درون شهری و برون شهری، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکسته شدن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و برخورد صاعقه از اثرات این پدیده‌های جوی خواهد بود.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرد: از تردد غیرضروری، پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها اجتناب و از محصولات کشاورزی و باغی خود محفاظت کنند.

گفتنی است هشدار در سطح نارنجی در مواقعی که احتمال خسارت گسترده زیاد است صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار