وزیر نفت از فراخوان این وزارتخانه برای استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان در ۵ حوزه خبر داد و گفت: حدود ۲۰۵ شرکت در این فراخوان شرکت کرده اند که در حال ارزیابی آنها هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 16 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، اوجی وزیر نفت در حاشیه دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب گفت: ما در وزارت نفت در ۵ حوزه فراخوان دادیم که بتوانیم از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی افزود: این فراخوان در حوزه افزایش تولید؛ حوزه چاه های کم بازده؛ حوزه بهینه سازی مصرف سوخت؛ حوزه جمع آوری گازهای مشعل، حوزه نیازها و کالاهای وارداتی که وزارت نفت از خارج داشته است و همچنین حوزه زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

اوجی تصریح کرد: بعد از این فراخوان حدود ۲۰۵ شرکت مشارکت کردند و همکاران ما در حال ارزیابی این شرکت‌ها هستند تا در این حوزه‌هایی که گفته شد بتوانیم هم تولید را دانش بنیان کنیم و هم کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم و هم افزایش بهره‌وری اتفاق بیفتد.

وی افزود: همچنین در بحث ساخت داخل امروز شاید نزدیک ۶۵ تا ۷۰ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تامین می شود و بنا داریم که نیازهای وارداتی را به شدت کاهش دهیم و افزایش صادرات داشته باشیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار