رئیس دستگاه حفاری ۸۰ شرکت ملی حفاری ایران:
رئیس دستگاه حفاری ۸۰ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: این دستگاه از سال ۱۳۸۱ تاکنون ۴۱ حلقه چاه نفت حفر کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ 17 April 2022

کیامرث طهماسبی روز یکشنبه در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه حفاری ۸۰ فتح تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی -  ۲  شرکت ملی حفاری است که در راستای اهداف توسعه ای صنعت نفت عملکرد قابل توجه‌ای داشته است.

وی ادامه‌ داد: این دستگاه سنگین حفاری هم‌اکنون در موقعیت عملیاتی میدان نفتی اهواز در حال تعمیر یک حلقه چاه است.

رئیس دستگاه حفاری ۸۰ فتح شرکت ملی حفاری با اشاره به نقش تاثیرگذار این دستگاه حفاری در راستای اهداف توسعه‌ای صنعت نفت گفت: تعداد ۴۱ حلقه چاه نفت حفاری شده توسط این دستگاه به متراژ ۸۴ هزار و ۳۱۳ متر حفر شده‌اند.

میدان نفتی اهواز بزرگترین میدان نفتی ایران است، که در استان خوزستان، در محدوده شهرستان اهواز، در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این میدان در سال ۱۳۳۷ با حفر چاه شماره۶ اهواز کشف شد و در حال حاضر ظرفیت تولید نفت خام میدان اهواز به‌طور میانگین معادل ۸۰۰ هزار بشکه در روز و میزان تولید گاز آن (گاز همراه نفت) بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب در روز برآورد می شود.

حجم ذخیره درجای نفت خام این میدان بیش از ۶۵ میلیارد بشکه برآورد شده که به‌طور میانگین در حدود ۳۷ میلیارد بشکه از آن قابل برداشت خواهد بود.

 طول این میدان ۶۷ کیلومتر و عرض آن در حدود ۶ کیلومتر است، که از شمال با میدان رامین، از جنوب با میدان‌ها شادگان و منصوری، از شرق با میدان مارون و از غرب با میدان‌ها نفتی آبتیمور و سوسنگرد همجوار است.

میدان نفتی اهواز از میدان‌ها تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است، که عملیات برداشت از آن توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون انجام می‌گیرد.

برچسب ها: میدان نفتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار