معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: بذر گیاهان دارویی و گیاهان مقاوم به کم آبی و جایگزین محصولات پرآب بر به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 18 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت زرین‌جوب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی کشت محصولات با نیاز آبی بالا نظیر برنج، یونجه جدید و محصولات جالیزی چون هندوانه ممنوع است.

وی افزود: کشاورزان باید به جای کشت این محصولات آب بر از گیاهان جایگزین چون کنجد، سورگوم (ذرت خوشه ای غیرخوراکی) و ارزن کشت کنند که صرفه اقتصادی و آبی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام توضیح داد: به عنوان مثال گیاه سورگوم برای خوراک دام توانایی برداشت سه بار در هر سطح کشت را دارد و این گیاه دارای تناژ بالا در برداشت است.

زرین جوب یادآور شد: کشت های جایگزین با نیاز آبی پایین باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی مصرف آب کشاورزی می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع بذر رایگان این گیاهان، همچنین کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد به کشاورزان پرداخت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تاکید کرد: با کشت های جایگزین علاوه بر کاهش مصرف آب، کشاورزان با برداشت محصولات مقاوم به کم آبی بخشی از نیاز دام استان به خوراک را از طریق کشت سورگوم و ارزن تامین می کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار