مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس : برپایی سفره‌های افطاری با مشارکت مردم از دیگر اتفاقات خوب در ماه رمضان به شمار می‌رود و خوشبختانه مردم در این ماه بانی سفره‌های افطاری متعددی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام حسین امیدی اظهار کرد: خوشبختانه با بهتر شدن شرایط شیوع کرونا و به دلیل علاقمندی مردم به بهره‌گیری از فیض معنوی ماه مبارک رمضان، شاهد حضور گسترده و قابل توجه مردم در برنامه‌های مربوط به این ماه مبارک هستیم و در حال حاضر نزدیک به ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ مکان در استان شناسایی شده که در این اماکن اقدام به برگزاری آیین‌های ویژه ماه مبارک رمضان شده است.

۴۰۰ مکان در شیراز میزبان آیین‌های ماه رمضان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: در شیراز هم تقریبا ۴۰۰ محل به برگزاری نماز جماعت و محافل قرآنی اختصاص یافته است و این برنامه‌ها به صورت ویژه در مساجد، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و حتی در برخی پارک‌ها و مدارس برقرار است.
امیدی افزود: غبارروبی و آماده‌سازی مساجد با هدف برگزاری مراسم‌های دعا و نیایش و همچنین مراسم شب‌های قدر و برنامه قرآن به سر گرفتن از مهمترین اقدامات انجام شده در مساجد استان فارس در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

کمک و مساعدت به نیازمندان

وی اضافه کرد: کمک و مساعدت به نیازمندان به طور خاص در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفت که این حمایت‌ها در شب‌های قدر هم ادامه خواهد داشت.
این مقام مسئول بیان داشت: در واقع مساعدت و کمک به نیازمندان به مناسبت شب‌های قدر بخصوص در شب ۲۱ رمضان که مصادف با شهادت حضرت علی (ع) است ادامه دارد.

برگزاری محافل انس با قرآن و آماده سازی مساجد برای نماز عید فطر

وی به برگزاری محافل قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس اشاره کرد و گفت: امسال نیز نسبت به برگزاری محافل انس با قرآن که از برنامه‌های هر ساله مساجد است اقدام کردیم و تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم با اجرای برنامه‌های قرآنی از جمله تفسیر، روخوانی و روانخوانی قرآن به کار گرفتیم.
امیدی برگزاری نماز عید فطر به صورت تجمیعی و متحد در مساجد را از مهمترین برنامه‌های پیش رو دانست و گفت: امسال همچنین برنامه‌های ورزشی رمضان‌ و کلاس‌های درس اخلاق برای نوجوانان و جوانان به صورت منظم در مساجد برگزار شد.

برپایی سفره‌های افطاری با مشارکت مردم

وی افزود: برپایی سفره‌های افطاری با مشارکت مردم از دیگر اتفاقات خوب در ماه رمضان به شمار می‌رود و خوشبختانه مردم در این ماه بانی سفره‌های افطاری متعددی شدند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اعتقاد به اینکه حال و هوای معنوی در مساجد نه تنها کم‌رنگ‌تر نشده بلکه شاهد افزایش فعالیت‌ها به صورت مطلوب‌تری هستیم، گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مساجد به خوبی رعایت شده و مردم هم با رعایت این شیوه‌نامه‌ها در مساجد حاضر می‌شوند.

برچسب ها: ماه رمضان ، شیراز ، مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار