کد خبر: ۱۰۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 01 October 2015

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: جنگل و دریا باعث عقب ماندگی گیلان نیست و این استان را به یکی از پنج قطب گردشگری کشور تبدیل کرده است.

حمید رضا آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، به مناسبت هفته گردشگری اظهار کرد: بسیاری از افراد جنگل و دریا را عامل عقب ماندگی گیلان می‌دانند، اما جنگل و دریا باعث عقب ماندگی گیلان نیست و این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرده، اما راه‌اندازی راه‌آهن و اتصال آن به شبکه سراسری می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش جمعیت ورودی گردشگران به این استان برای استفاده بیشتر از این مواهب خدادادی داشته باشد.

وی ادامه داد: این استان یکی از پنج قطب مطرح گردشگری در کشور است که سالانه پذیرای جمعیت‌ زیادی از گردشگران است؛ با این حال آمارها نشان می‌دهد که هرچه جلوتر می‌رویم و زیرساخت‌های گیلان تکمیل‌تر ‌شود، استقبال و اشتیاق مردم هم برای سفر به استان نیز بیشتر می‌شود.

آذرپور با اشاره به این‌که تنها راه ارتباطی استان ما با سایر استان‌ها هم اکنون خطوط هوایی(محدود) و مسیرهای جاده‌ای رشت به قزوین، چابکسر به مازندران و آستارا به اردبیل است، ‌افزود: با این حال هرساله شاهد افزایش ورود گردشگر و مسافر به استان هستیم، بنابراین تصور کنید اگر خط ریلی نیز به این مسیرهای ارتباطی افزوده شود، چه تاثیر فزاینده‌ای در افزایش آمار گردشگران و رونق و توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی خط ریلی قزوین - رشت - بندرانزلی - آستارا، علاوه بر رشد و توسعه گردشگری استان به‌واسطه افزایش ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، شاهد اشتغال‌زایی پایدار به دلیل ایجاد ایستگاه‌های متعدد قطار و سایر اماکن خدماتی مورد نیاز در مسیرهای ریلی و درنهایت توسعه اقتصادی استان خواهیم بود، ضمن این‌که صنایع دستی ما نیز بهتر و بیشتر از قبل به کشورهای اروپایی صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اجرای راه‌آهن قزوین - رشت که یکی از طرح‌های ملی کشور و مطالبات مهم مردم استان گیلان است، گرچه با کندی و تاخیر بسیار همراه بوده و هنوز به سرانجام نرسیده، اما ظاهرا و در صورت تامین اعتبار لازمه، قرار است در سال 95 به سرانجام برسد تا صدای بوق قطار روی این خط ریلی به صدا درآید و این ارتباط ریلی قرار است تا بندر انزلی و آستارا نیز کشیده شود؛ علاوه بر این‌که باعث افزایش حجم و ارتقای حمل و نقل ترانزیتی بین کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی با جمهوری‌های آسیای میانه و قفقاز، خلیج‌فارس و اقیانوس هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌شود، موجب توسعه اقتصادی و گردشگری در منطقه و کشور و ایجاد اشتغال در استان‌های گیلان و قزوین خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار