مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: کشت دیم در بخش زاگرس ۱۰۰ درصد، بخش شباب ۹۰ درصد و آسمان آباد ۷۰ تا ۸۰ درصد از بین رفته است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 27 April 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سهراب پسندیده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول بیان داشت: امسال ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان، زیر کشت انواع غلات رفته که مقدار ۱۵ هزار هکتار گندم ( ۲ هزار هکتار آبی و ۱۳ هزار هکتار دیم)، پنج هزار و ۲۰۰ هکتار جو، ۲۵۰۰ هکتار حبوبات و ۵۰۰ هکتار انواع علوفه است.

وی ادامه داد: وضعیت کشت برنج در مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ هکتار بوده که ۴۵۵۰ تن برداشت صورت گرفت که وضعیت مطلوبی بود ولی امسال کشت برنج به طور مطلق ممنوع است و توصیه شده که کشاورزان ۱/۴ زمین‌های خود را می‌توانند به غیر از برنج و یونجه به سایر محصولات اختصاص دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول اضافه کرد: کشت دیم امسال به سه بخش تقسیم می‌شود؛ بخش زاگرس ۱۰۰ درصد و بخش شباب ۹۰ درصد و آسمان آباد ۷۰ تا ۸۰ درصد از بین رفته است که در بخش زاگرس رودخانه آن خشک و در بخش شباب ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه آب وجود دارد که کشاورزان و دامداران امسال با بدترین شرایط ممکن در طول تاریخ مواجه هستند.

وی ادامه داد: اولین بارندگی موثر در اسفندماه ۲۲ میلی متر بوده که اصلاً جوابگو نیست و قطعاً پیشنهاد داریم که کمک‌های بلاعوض به کشاورزان و دامداران، تسهیلات ارزان قیمت و خرید علوفه به مقدار نیاز انجام شود اگر این اتفاق صورت نگیرد کشاورزان برای سال‌های آینده با مشکلات مالی برای کشت محصولات کشاورزی روبرو خواهند شد.

پسندیده در ادامه افزود: امسال ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی بیمه شده است که سال قبل ۱۶۴ هکتار بیمه بودند یعنی حدود ۳۵۰ برابر نسبت به سال گذشته بیمه انجام گرفته است علت اینکه بیمه کمتر می‌شود این است که مردم به صندوق‌های بیمه اعتماد ندارند چرا که آنچنان پرداختی صورت نمی‌گیرد و دیگری عدم تنوع بیمه که مردم می‌خواهند بیمه را خود انتخاب کنند و تنها یک بیمه وجود دارد.

وی در پایان گفت: در سطح شهرستان پنج مرکز خرید فعال محصولات کشاورزی وجود دارد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار