استاندار و‌مسئولین استانداری باید در استقبال از مشاور استاندار میسان و جلسات به شدت از جایگاه و شان مقامات کشور که هرگز قابل قیاس با دولت عراق نیست ،مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 29 April 2022

تابناک ایلام ::استاندار ایلام در نشست شورای اداری شهرستان مهران که روز گذشته برگزار شد ،اعلام کرد؛ مشاور استاندار میسان در خصوص بازگشایی یک گذرگاه مرزی، با استاندار ایلام دیدار خواهد کرد .

با توجه به اهمیت بازگشایی مرزهای مرزی و تاثیر شگرف آن بر اقتصاد استان و‌کشور و تبدیل آن به یک دستاورد مهم ،این خبر به صورت گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ای استان بازتاب یافت.

قطعا دیپلماسی همسایگی فعال استاندار ایلام در راستای استفاده مطلوب از فرصت مرز را باید گامی در خور تحسین محسوب و تلاش های استاندار و تیم دیپلماسی ایشان قابل ستایش است.

اما از آن جاییکه مقوله دیپلماسی دارای قواعد و عرف خاص مرتبط به خود بوده و هر‌گونه رفتار و صحبتی باید در چارچوب قواعد دیپلماتیک صورت پذیرد ،چرا که به اسم دیپلماسی کشور ثبت خواهد شد ،ازاینرو ضرورت دارد در دیپلماسی همسایگی استان ،پروتکل های دیپلماتیک عینا به مرحله اجرا در آید.

همانگونه که در قواعد و پروتکل های دیپلماتیک آمده است ،استقبال از مقامات دیگر کشور ها براساس سطح بندی و جایگاه آن مقام صورت می پذیرد .

استاندار محترم ایلام در حضور مشاور استاندار میسان باید مراقب این قواعد دیپلماتیک و‌سطح بندی مقامات باشند و یکی از فرمانداران ایلام یا دهلران را به استقبال ایشان فرستاده تا قواعد دیپلماتیک و‌سطح بندی مقامات رعایت و‌ خدایی نکرده به شان مقامات کشور خدشه ای وارد نشود.

همانگونه که می دانیم عراق کشوری آشغال شده است که از شمال و جنوب آن کنترلی مقتدرانه بر حاکمیت خود نداشته و از نظر بین المللی فاقد اعتبار و جایگاه کافی می باشد .

این کشور نه از رییس جمهوری مقتدر و نه از دولتی مستقل برخوردار است ،حال در این اوصاف حتی استاندار شدن در این کشور‌ چندان تابع ضوابط ،قواعد و‌چارچوب های سخت گیرانه نیست

پس به موازات وضعیت دولت در این کشور ،مقامات سطوح پایین تر آن یعنی استانداران و فرمانداران نیز از وضعیت متزلرلی برخوردار هستند .

از اینرو استاندار و‌مسئولین استانداری باید در استقبال از مشاور استاندار میسان و جلسات به شدت از جایگاه و شان مقامات کشور که هرگز قابل قیاس با دولت عراق نیست ،مراقبت کنند.

مشاور جایگاهی تشریفاتی است و از نظر عرف دیپلماتیک باید سطح آن مشخص شود ،باید مراقب بود که به خاطر دستاورد مهم بازگشایی مرز ،ولو اینکه نماینده استاندار میسان هم قلمداد شوند ،در سطح خود با وی رفتار شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار