رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود 44 واحد مرغداری و تولیدات بالای گندم این شهرستان از کشتارگاه طیور و سیلو محروم است.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 06 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان اظهار کرد: تصمیماتی در سطح کلان کشور گرفته شده است و بخشی از وظایف صمت به جهاد کشاورزی واگذار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زیر ساخت این مواد غذایی و امنیت غذایی و اقتصادی  در بحث دامداری دامپروری است ، به همین دلیل بخش دام اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: سه کشتارگاه طیور در استان وجود دارد که از این تعداد 2 کشتارگاه در بویراحمد و یک کشتارگاه در گچساران فعال است.

این مسؤول افزود:  33 تا 44 مرغداری در شهرستان کهگیلویه بزرگ وجود دارد و نیاز به احداث کشتارگاه ضروری است و در کنار آن نیاز به سردخانه به شدت احساس می‌شود.

 

معتمدی، عنوان کرد: در سطح شهرستان یک کارخانه شیر وجود دارد که در حال حاضر فعال نیست و در تلاش هستیم که آن را فعال کنیم.

وی با اشاره به عدم فعالیت کارخانه شیر، گفت: دو مشکل عمده وجود دارد یکی تامین 2 ماشین حمل شیر و مشکل دیگر گازرسانی به آن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان بالای تولیدات گندم و دیگر محصولات کشاورزی در شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان ابراز کرد: متاسفانه نبود سیلو یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی این منطقه است.

معتمدی‌پور با اشاره به وضعیت اتحادیه‌ها در شهرستان کهگیلویه، گفت: اتحادیه ها در کهگیلویه نسبت به دیگر شهرستان‌ها ضعیف‌تر است و این نخستین نشستی است که  می‌تواند بارقه‌ای از امید ایجاد کند.

وی به مشکلات بخصوص در حوزه خوراک دام در شهرستان اشاره کرد و افزود: تقریبا نسبت به سال گذشته توزیع خوراک دام در بین دامداران رشد  60درصدی را نشان می‌دهد.

معتمدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت گندم که حدود 12هزار تومان و  یک هزار تومان هم پاداش است، گفت:سیاست وزیر دولت جدید بر این است که تا قراردادی نباشد، هیچگونه تولیدی انجام نشود و محصولات کشاورزی باید دارای تضمین خرید باشند.

وی، تاکید کرد: هر محصولی که بر اساس خرید یارانه دولتی باشد باید نظارت بر فروش،و توزیع آن بر اساس قانون جدید صمت و کشاورزی انجام شود.

معتمدی‌پور گفت: به طور قطع تولیدکنندگان واقعی از این افزایش قیمت متضرر نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، عنوان کرد: در ایام  پایانی سال میزان تولید مرغ  32 درصد افزایش داشته است و در ایام تعطیلات و گردشگرپذیر بشدت میزان نیازمان به مرغ به سه برابر و به 1189 تن در مدت مشابه سال گذشته رسید که از مرغ منجمد استفاده کردیم  که در 75 نقطه توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: در بحث زیر ساختی مجموعا نزدیک به 40 میلیارد به سه پروژه سد کوهبرد، سد ایلی‌اباد و پروژه دشت‌بن لنده اختصاص داده شده است.

معتمدی‌پور، تصریح کرد: 104میلیارد تومان با توجه به تسهیلات تبصره ماده 18سهمیه داشتیم که با پیگیری‌های نماینده در سطح وزارتخانه و  استاندار میزان نیاز ما نزدیک به 850 میلیارد تومان بود که حدود 750میلیارد تومان در اختیار ما قرار دادند که جهش بزرگی در زمینه زیر ساختی و کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار