سومین اجلاس بین المللی ولایت امروز در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 01 October 2015
قائم مقام دانشگاه امیرالمومنین اهواز گفت: این اجلاس دو روزه با حضور اندیشمندان جهان اسلام و با هدف ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و همچنین گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در زمینه ولایت امروز و فردا همزمان با ایام عید سعید غدیر خم برگزار می شود.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد با بیان اینکه ولایت ، مهدویت، وهابیت سه محور این اجلاس بین المللی است، افزود: مراسم پایانی این اجلاس فردا همزمان با عید غدیر خم، در مصلی بزرگ اهواز برگزار می‌شود.

دبیر سومین اجلاس بین المللی ولایت در اجلاس امروز با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، اظهار کرد: این اجلاس با مساعدت دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و به همت آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه برگزار می شود.

حجت اسلام والمسلمین سید ابواحسن حسن زاده با اشاره به این که مقالاتی در محورهای مهدویت، وهابیت و غدیر به این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: تعداد 160 مقاله ارائه شده که از این تعداد 130 مقاله قابلیت به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت 10 مقاله به عنوان برگزیده شناخته و از سوی گروه داوری حائز مقام برتر شدند.

دبیر سومین اجلاس بین المللی ولایت افزود: در اجلاس امسال شرکت کنندگانی از شش کشور عراق، کویت، تونس، سنگال، یمن و مصر حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به حادثه منا و جان باختن صدها زائر بیت الله الحرام، گفت: این فاجعه هشداری برای مسلمانان و درس عبرتی برای سعودی هاست.

حجت اسلام والمسلمین حسن زاده تاکید کرد: تنها با مدیرتی شایسته در اداره بیت الله الحرام می توان از وقوع چنین مصیبت هایی جلوگیری کرد.

در دومین اجلاس بین المللی ولایت که با حضور بیش از 2 هزار نفر برگزارشد ، 230 مقاله از 25 کشور جهان به دبیرخانه آن ارسال شد.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار