ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان با تاکید بر سوء مدیریت آل سعود در برگزاری مراسم حج امسال، تاکید کردند: باید کشورهای اسلامی پیگیر مدیریت حرمین شرفین باشند تا افراد کاردان این مسئولیت را بر عهده بگیرند تا این چنین جان مردم مورد بی توجهی قرار نگیرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 02 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، شیخ محمد عقیل شیهک زهی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این شهرستان با اشاره به اینکه حوادث خونین در مکه ریشه در سوء مدیریت حاکمان عربستان دارد، اظهار داشت: کسانی که خود را به عنوان میزبان زائران خانه خدا معرفی کرده اند ایجاد امنیت را در اولویت برنامه های میزبانی قرار دهند.

وی تصریح کرد: عربستان باید به دنبال رفع نواقص و مشکلات میزبانی خود باشد و با ایجا کمیته و یافتن نقاط ضعف و قوت ، بررسی کند گنجایش و ظرفیت پذیرش چه تعداد زائر را دارد.

شیخ محمد عقیل شیهک زهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  فضای ایجاد شده در شهرستان جاسک پس از اتفاقات اخیر در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بیان داشت: تغییر مدیریت و جابجایی مدیران بهداشت ودرمان برای رفع نواقص و حل مشکلات شهرستان کافی  و نیجه بخش نیست.

خطیب جمعه اهل سنت جاسک تاکید کرد:تقاضای مردم شهرستان جاسک از مدیران استانی تکمیل و افزایش امکانات رفاهی برای ماندگاری متخصصان و فراهم سازی رفاه آنان و خانواده هایشان است که کیلومتر ها راه را برای خدمت رسانی به مردم محروم جاسک پشت سرنهاده اند.

وی در پایان وقوع دو واقعه دلخراش در بخش بهداشت و درمان شهرستان جاسک را به بازماندگان تسلیت گفت و ابراز داشت: مدیران شهرستان و استان نسبت به تجهیز بیمارستان جاسک و اماده سازی زیرساختهای مورد نیاز برای ارتقاء سطح خدمات بهداشت و درمان در شهرستان فراهم کنند.

امام جمعه قشم: مسئولان از دیپلماسی و سیاست رهبری نظام در مواجهه با استکبار الگو بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه قشم ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قشم اظهار داشت: در شرایطی که آل سعود حاضر به تحویل  اجساد قربانیان حادثه منا به ایران نبود با ورود مقام معظم رهبری به صحنه و ایراد سخنان غرور آفرین و با صلابت اندام آل سعود و وهابیت را به لرزه درآورد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری نوشهر تصریح کرد: فرمایشات قاطع و کوبنده معظم له، ترس و وحشت سعودی ها و وهابیت را درپی داشت به طوری که بلافاصه پس از انتشار سخنان رهبری با تغییر موضع از ملت ایران و رهبری نظام عذر خواهی کردند.

حجت الاسلام جوکار در ادامه بیان داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی که در حادثه منا قربانی داشتند پس از سخنان مقام معظم رهبری جرات اظهار نظر پیدا کرده و درخواست تحویل اجساد شهدای منا را به عربستان ارسال کردند.

امام جمعه شهرستان قشم با مخاطب قرار دادن مسئولان کشور ضمن تاکید بر الگو گیری از سیاست رهبری نظام در مواجهه با کشور های استکباری، افزود: کوتاه آمدن در برابر دشمن درست نیست و اگر به دشمن فرصت داده شود آسیب می رساند.

خطیب جمعه قشم بیان داشت: موضع قدرت و نعمت ولایت فقیه دلیل اصلی عزت ایران اسلامی و عامل کشاندن کشورهای استکباری پای میز مذاکره با ایران است.

حجت الاسلام جوکار در بخش دیگری از سخنان با اشاره به گرامی داشت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ماموریت نیروی انتظامی به گونه ای است که هم  ضامن نظم و امنیت داخل شهر و هم تامین کننده امنیت مرزهای کشور است.

وی در ادامه بیان داشت: نیروی انتظامی باید در عین رافت و مهربانی، اجرای قانون را در اولویت امور داشته باشند و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت کشور برخورد کند.

حجت الاسلام جوکار بر قاطعیت پلیس برای مقابله و ایستادگی در برابر مروجین فساد و مظاهر فساد و نمادهای غیر دینی تاکید کرد.

خطیب جمعه شهرستان قشم در پایان با اشاره به روز بزرگداشت روستا و توجه به روستائیان گفت: مسئولان با استفاده از توانایی های موجود در روستا و روستائی زمینه را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تسریع در اهداف دولت برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی فراهم کنند.

امام جمعه میناب: مردم میناب از خدمات فرمانداری ویژه محرومند

حجت الاسلام  میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به خدمات نامناسب فرمانداری ویژه شهرستان میناب در طول سال های پس از ارتقاء فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه اشاره کرد و اظهار داشت: با گذشت چندین سال از نامگذاری فرمانداری شهرستان میناب به فرمانداری ویژه هنوز هیچ گونه خدمات ارزنده و مفید در این شهرستان صورت نگرفته است.

وی افزود: فرمانداری های ویژه باید همانند نام خود خدمات مفید و ویژه در شهرستان ها ارائه کنند اما در شهرستان میناب هیچ گونه خدمات ویژه ای دیده نمی شود و فقط نام ویژه به آن داده شده است.

امام جمعه شهرستان میناب با توجه به پیش رو داشتن روز روستا، افزود: به خدمات دهی در روستاها باید سرعت بخشید تا مردم احساس کم کاری از سوی مسئولان نداشته باشند.

وی از نقش مفید روستاها در اقتصاد مقاومتی گفت: بیشتر روستا نشینان با پرداختن به کشاورزی، دامداری، صنایع و مشاغل خانگی نقش بسزایی در رشد اقتصاد مقاومتی دارند.

معتمدی فر با انتقاد از خدمات رسانی ضعیف به روستای تیاب شهرستان میناب تصریح کرد: مردم روستای تیاب از هیچگونه خدمات اولیه روستایی و رفاهی برخوردار نیستند.

خطیب جمعه شهرستان میناب گفت: روستای تیاب یکی از قدیمی ترین روستاهای کشور است که قدمتی چندین ساله دارد اما فاقد امکانات اولیه روستایی است.

وی افزود: دولت باید به سمت رشد و شکوفایی روستاها حرکت کند و زمینه رشد و ترقی آنها را فراهم سازد.

خطیب جمعه شهرستان میناب با اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی اظهار داشت: مردم باید برای داشتن امنیت بیشتر با این دستگاه همکاری کنند.

وی گفت: دستگاهای انتظامی باید قدرت خود را برای مبارزه با قاچاق چیان و اشرار و افرادی که برای نا امنی در شهر و روستا اقدام می کنند و باعث رعب و وحشت در میان مردم می شود به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در میناب افزود: حفظ امنیت مردم در شهرها از مهمترین وظایف دستگاه های انتظامی است و برای انجام آن باید بهترین اقدامات را انجام شود.

خطیب جمعه میناب گفت: نیروهای انتظامی باید حرمت و منزلت مردم را حفظ کنند تا در انجام کارهای خود به مردم بی احترامی نشود.

معتمدی فر تصریح کرد: مردم شهرستان میناب از هرگونه طرحی برای برای ایجاد امنیت در شهر با دستگاه های انتظامی همکاری می کنند.

امام جمعه شهرستان میناب جنایت و کشتار مردم در حادثه منا را سوء مدیریت در رژیم آل سعود دانست و گفت: کشتار مردم بی گناه که رژیم آل سعود مسبب آن شد باید از سوی مجامع اسلامی پیگیری شود .

وی گفت: اگر عاملان عربستانی در کستار زائران بیت الله الحرام نقش نداشته اند چرا برای نجات آنها نقش خود را به درستی انجام نداده اند تا از کشته شدن آنها جلوگیری شود.

معتمدی فر در خصوص صحبت های اخیر مقام معظم رهبری برای آمادگی کشور ایران برای انجام هر واکنش سخت علیه عربستان بیان داشت: خودم را به نمایندگی از بسیجیان سلحشور هرمزگان برای فرمانبری از دستورات رهبری آماده اعلام می کنم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان تشکیل دادگاه های صالح برای مجازات کردن همه عوامل این کشتار هستیم.

امام جمعه پارسیان: رهبری با موضع گیری شفاف آل سعود را وادار به پاسخگویی کردند

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته با اشاره به فرق ثقیفه با غدیر اظهار داشت: جانشین پیغمبر در غدیر کسی که یک مسیر نورانی را طی کرده بود و خدا  را با تمام وجودش قبول داشت، کسی که خدا را قبول ندارد نبوت را نیز قبول نداشته و به تبعه آن امامت را نیز انکار می کند.

وی عدم شناخت آنان از نبوت را مشکل بزرگ پیروان ماجرای ثقیفه خواند و افزود: آنان توحید را نیز به درستی نشناختند وگرنه با امامت مقابله نمی کردند.

امام جمعه پارسیان، تاکید پیامبر بر تبعیت از علی(ع) را مایه افتخاری برای مسلمین عنوان کرد و گفت: اگر پیامبر فرمود تبعیت از علی تبعیت از من است و دوری از علی دوری از توحید و نبوت است باید به این اعتقاد ببالیم و بدانیم که راه علی راه رستگاریست .

وی، امامت را بزرگترین سرمایه بعد از قرآن و پیامبر برای مسلمین ذکر کرد و بیان داشت: مردم باید قدردان این نعمت الهی باشند.

حجت الاسلام میرزایی به جنایات و بی کفایتی های آل سعود اشاره کرد و بیان داشت: ولیده استعمار انگلیس با سلاح های یهودی و نصارا د طول حیات کثیف خود به جان مسلمین افتاده و همیشه مجری خواسته های آنها در منطقه بوده است .

وی ادامه داد: آل سعود در مقابل اهانت های وارده به اسلام گنگ است اما برائت امت اسلامی از مشرکان و جنایت آنها را با کشتار بیش از 600 زائر خانه خدا پاسخ می دهد.

خطیب جمعه پارسیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با موضع گیری شفاف آل سعود را وادار به پاسخگویی کردند بیان کرد: خطابه معظم له عزت انقلاب اسلامی و خفت آل سعود را در پی داشت.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه عربستان سعودی از خویشتن داری ملت ایران برای جلوگیری از جنگ نیابتی سوء استفاده می کند تصریح کرد: بیانات اخیر مقام معظم رهبری بسیار جدی و فصل الخطاب ماجراجویی های سعودی است.

امام جمعه موقت حاجی آباد:رسیدگی به امور حج باید از دست آل سعود خارج شود

حجت الاسلام مختار صادقی در خطبه های نماز جمعه این هفته در شهرستان با اشاره به حادثه دردناک منا اظهار داشت: جهان اسلام باید به طور جدی پیگیر حادثه منا باشد و علت اصلی حادثه باید مشخص شود.

وی افزود: رسیدگی به امور حج باید از دست آل سعود خارج و به سران کشورهای اسلامی واگذار شود، زیرا صلاحیت رسیدگی به امور حج را ندارند.

امام جمعه موقت حاجی آباد در ادامه تصریح کرد: پس از اتفاقات پی در پی در عربستان و نحوه برخورد دولت آل سعود با حادثه دیدگان سرزمین منا، ادعای مسلمانی آل سعود یک ادعای بی اساس است.

وی در ادامه ابراز داشت: زیرا مسلمانان از قرار گرفتن تحت سیطره شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار و حمایت بی چون و چرا از رژیم غاصب صهیونیستی و گروهی تکفیری داعش بیزارند در صورتی که آل سعود با تمام توان در این راستا گام برداشته است.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: عملکرد آل سعود با آموزه های قرآنی و دستورات دین مبین اسلام منافات دارد و طرز تفکر آل سعود به اسلام گرایش ندارد.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات این عزیزان قدر دانی کرد و خواستار حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس و تبیین هنجارها و ناهنجاریها برای دانش آموزان شد.

امام جمعه بستک:مودت و دوستی اهل بیت(ع)؛ نقطه اشتراک بین امت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین یونس قائدی در خطبه های این هفته نماز جمعه بستک، ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم اظهار داشت: جایگاه حضرت علی (ع) برای هیچکس پوشیده نیست و آنچه از عزت و خوبی، شایسته یک انسان کامل است در وجود حضرت علی (ع) می توان دید.

وی عید غدیر را بزرگ ‌ترین عید اسلامی دانست و افزود: این عید تجلی امامت و تداوم نبوت است.

امام جمعه شهرستان بستک تصریح کرد: حضرت علی (ع) با توجه به اینکه در منزل پیامبر بزرگ شده اند محور وحدت بین اهل تسنن و تشیع هستند و بر ما تکلیف است که از سیره و روش آن حضرت در تمام امور زندگی شخصی و اجتماعی خود استفاده کنیم .

وی در ادامه با روایت به سند معتبر در منابع اهل سنت اشاره کرد و بیان داشت: مفسرین اهل سنت در شأن حضرت علی(ع) روایات بسیار دارند و این نشان از بزرگی و مقام آن حضرت است.

وی همچنین در سخنانی با ارج نهادن به این روز بزرگ بیان داشت: تمسک به بزرگان دین، قرآن و شریعت اسلام مایه نجات است.

امام جمعه شهرستان بستک تصریح کرد: عید غدیر همان جشن اکمال دین، اتمام نعمت و فصل الختام حجت معبود بی همتای هستی بر انسان به عنوان اشرف مخلوقات است.

حجت الاسلام قائدی، برگزاری جشن غدیر را گامی مؤثر در راستای معرفی شخصیت والای امیرمومنان علی‌ (ع) به عنوان الگوی حقیقی و عملی انسان کامل دانست.

وی در پایان نقطه اشتراک بین مسلمانان را مودت و دوستی اهل بیت عنوان کرد و گفت: در بحث غدیر نقطه اشتراک بین مذاهب دوستی و مودت اهل بیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار