یک متخصص پرتو درمانی، سرطان دستگاه گوارش به خصوص روده بزرگ و معده را به عنوان شایع ترین سرطان ها در مردان برشمرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 07 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر جمشید انصاری، گفت: در طی سال های گذشته به خصوص در دو دهه اخیر در خصوص شایع‌ترین علل سرطان ها در استان مرکزی مطالعاتی انجام شده و آمارهای متفاوت نشان می‌دهد که میزان سرطان‌های مختلف ممکن است در طول سال‌های مختلف با یکدیگر تفاوت داشته باشند و آمار شیوع سرطان ها از همدیگر پیشی بگیرند و رتبه اول را به خود اختصاص دهند.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات و برآوردهای انجام شده از مرکز ثبت سرطان استان، میزان آمار سرطان در استان مرکزی در آقایان به ترتیب اولویت سرطان دستگاه گوارش به خصوص روده بزرگ و معده و سرطان ریه و پروستات می باشد.
وی تاکید کرد: شایع‌ترین سرطان‌های بعدی در این جنس سرطان پوست است که وابسته به تابش نور آفتاب در کشاورزان می باشد و پس از سرطان مثانه سایر سرطان ها کم اهمیت تر می باشند.
وی اضافه کرد: شیوع سرطان ها در بانوان متفاوت تر از آقایان است و از لحاظ شیوع در خانم ها سرطان سینه به عنوان شایع ترین سرطان در استان مرکزی محسوب می شود و پس از آن می‌توان به ترتیب به سرطان روده بزرگ و ریه اشاره کرد.
وی تاکید کرد: شایع‌ترین علت مرگ در دنیا به ترتیب ناشی از سرطان ریه، روده بزرگ و معده می باشد که این مهم به علت شیوع بالای آنها است که آمار بالای مرگ را به خود اختصاص داده اند.
انصاری اظهار کرد: علیرغم اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان در خانم ها می باشد اما شایعترین علت مرگ در این جنس محسوب نمی شود چرا که به واسطه پیشرفت ها و بهبود راه های درمانی در دهه های گذشته توانسته ایم در این زمینه موفق عمل کرده و از مرگ و میر آن کاسته و در بانوان به عنوان چهارمین علت مرگ محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار