کد خبر: ۱۰۴۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 08 June 2022

طی مصاحبه دوساعته ای که با حضور شهردار ورییس شورای شهر لالی صورت گرفت دست آورد های سفر اخیر شهردار وشورای شهر لالی مورد بحث وگفتگو قرار گرفت.
احسان فرامرزی عنوان کرد از ابتدا با شعار کار جهادی وروحیه جهادی شروع بکار کردم والحمد الله باز خورد فعالیت های ۲ماهه شهرداری لالی نیز با واکنش بسیار دلگرم کننده مردم مواجه شده است.
مردم در گوشه کنار شهر در مراسمات مذهبی ونماز جمعه مراتب خوشنودی وحمایت خود را از خادمانشان اعلام می دارند.
وی افزود طی هماهنگی های بعمل آمده با شورای شهر از آنجایی که در برهه ای احساس کردیم برخی امور نیازمند پیگیری است با معاون اقتصادی رییس جمهور و رییس سازمان همیاری شهرداری ها نشستی برگزار شد.
در این نشست که حدود دو ساعت بطول انجامید بنده به بیان کاستی ها وراه های برون رفت از آنها پرداختم دکتر محسن رضایی نیز دستورات لازم مبنی بر همکاری لازن را صادر نمودند.
از فردای آن روز که مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۸بود برخی مکاتبات را از طریق سازمان همیاری شهرداری ها وبرخی دیگر را ازطریق شرکت نفت ایران و صنایع پتروشیمی پیگری نمودیم.
این پیگیری ها در سازمان به اخذ یکدستگاه لودر و اخذ کمک هزینه بر اساس ماده ۵۸ قانون انجامید.
احسان فرامرزی عنوان کرد از ابتدا اعتقاد داشتم صنایع آلاینده می بایست به وظایف خود حول محور عمل به مسئولیت های اجتماعی اقدام نمایند بنا براین با پیگیری های ویژه از سوی دکتر خجسته مهر رییس شرکت ملی نفت ایران دستوری به دکتر بابک دارابی داده شد تا دو پروژه عمرانی قابل ملاحظه را در کمیته نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی نفت ایران برای شهر لالی لحاظ نمایند.
شهردار لالی افزود جلسات دیگر ما با مشاور مسئولیت های اجتماعی صنایع پترو شیمی کشور بود.
در این جلسه مهندس ربانی مشاور مسئولیت های اجتماعی معاون وزیر ورییس شرکت صنایع پتروشیمی کشور متعاقد شد در نشستی مشترک با دکتر نیکو رییس سازمان برنامه وبودجه استان خوزستان پس از بررسی ومقایسه شاخص های عمرانی شهر لالی نسبت به سایر شهر های استان با دو اولویت چند پروژه عامه پسند وحیاتی را در شهر ذیل عمل به مسئولیت های اجتماعی به اجراء برساند.
در این مصاحبه رستم قاسمی رییس شورای شهر لالی عنوان کرد از اقدامات اخیر شهردار لالی بسیار راضی است و امیدوار است این پیگیری ها به نتایج مثبت، مفیدو همه پسند ختم گردد.
وی افزود در سفر مجدد به تهران نشستی با مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور دکتر قربانی و معاون شهرسازی ایشان مهندس قربانیان برگزار شد وطی آن مقرر شد در ماه آینده یک تیم ویژه جهت بررسی مشکلات عمرانی به شهر لالی اعزام شود که این مهم نیازمند پیگیری مجدد است.
رستمی عنوان کرد در مدت ۲ماهه حضور شهردار کارخانجات سنگ شکن وآسفالت شهر لالی که برای مدت زیادی غیر فعال بودند مجدد راه اندازی شدند وبه مرحله تولید رسیده اند ایشان عنوان کرد در اواخر همین ماه ۸خیابان شهر به متراژ ۲۵۰۰۰مترمربع آسفالت خواهند شد.
رضا خدری رییس شورای شهرستان در این نشست عنوان کرد یکی از عمده ترین مشکلات شهر خرابی ماشین آلات عمرانی بود که با پیگیری های اخیر مبلغ ۳۰۰میلیون تومان از منابع سازمان همیاری شهرداری ها اخذ شد و به تعمیرات ماشین آلات اختصاص یافت.
سعادت حیدری از پیشکسوتان شورای شهر لالی ضمن بیان موارد مشابه عنوان کرد نتایج مثبت پیگیری های اخیر در بحث حق آلایندگی شهر لالی قابل لمس بود و مبلغ آن به حساب شهرداری لالی واریز شد.
این رقم در گذشته بسیار ناچیز بود و هیچ گونه تناسبی با نیاز های عمرانی شهر نداشت.
امید خدری عضو شورای استان متذکر شد روز گذشته جلسه ای با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی کشور برگزار شد و طی آن سردار ورناصری لزوم هماهنگی بیشتر شورا و مجلس را از رئوس کار دانسته و عنوان نمود مقرر است برنامه اجرایی شهرداری توسط شهردار به دفتر ایشان ارسال شود.
برزو جهانبخشی دیگر عضو شورای شهر لالی ضمن اشاره به جلسه ماه گذشته با حضور معاون امور عمرانی استانداری جناب مهندس خانچی و مدیر کل امور شهری وشورا ها جناب مهندس فلسفی، یادآور شد توسعه ساخت وساز شهر مستلزم تغییر کاربری برخی املاک مستعد پیشرفت در شهر است.
ایشان عنوان کرد نگاه معاون استاندار به این مهم بسیار مثبت بوده و قرار است کلیه پیشنهادات در قالب طرح توجیهی در کمیته ماده ۵ استانداری خوزستان طرح گردند.
در آخر احسان فرامرزی یادآور شد عمده ترین موضوعی که به سفر به وزارت مسکن و شهرسازی منتج شد حل مشکل انتقال سند زمین های پلاک موصوف با لالی بازار بود.
وی افزود مقرر بود قطعات پلاک ۹۸ توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز به صاحبان اصلی شان که مردم لالی هستند واگذار شود ولی بنا بدلایل نامشخص این زمین ها توسط مسکن وشهرسازی ماده ۱۰ شدند.
ایشان اضافه کرد مردم به مدت ۲سال بلا تکلیف هستند ومعاون وزارت مسکن وشهرسازی دکتر جلالی قول مساعد داد تا این موضوع از طریق طرح در هیئت دولت ختم به خیر شود.
در آخر شهردار لالی ضمن تشکر از اعتماد مردم عنوان کرد مشارکت مردم در طرح پنج شنبه های جهادی باعث افزایش روحیه کارگران و کاشت بزر امید در دلهایشان خواهد شد.
شعار کار جهادی وروحیه جهادی تا روز آخر سرلوحه شورای شهر وشهرداری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار