تاخیر در پرداخت مطالبات آبداران روستاها باعث شده علاوه براینکه مشکلات زیادی در زمینه رفع نقص انشعابات به وجود آید، آبداران را مجاب کند تا برای تامین هزینه های خود به تنها آب باریکه که حدود یک سال است معوق بوده و به دلایل مختلف پرداخت نشده دل نبندند و شغلی دیگر را در روستا و گاهی مواقع در خارج روستا داشته باشند
کد خبر: ۱۰۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 03 October 2015

تابناک خراسان شمالی- یکی از دهیاران ساکن بخش غلامان در خصوص مشکلات ایجاد شده در خصوص وضعیت آب این روستا می گوید: در گذشته سابقه داشته پمپ انتقال آب روستا از کار افتاده و متاسفانه آب و فاضلاب روستایی شهرستان حتی اعتبار لازم را برای خرید آن نداشته اند و همچنین اینکه آبدار روستا طی تماس های تلفنی مکرر پاسخگو نبوده و به کار دیگری در خارج از شهرستان مشغول است که این امر نیز باعث شده ساماندهی وضعیت آب این روستا تا یک ماه به طول بیانجامد.

یکی از آبداران دهستان راستقان نیز با اشاره به کم کاری آب و فاضلاب شهرستان در خصوص تامین هزینه مصالح مورد نیاز برای رفع نقص انشعاب آب و همچنین عدم پرداخت مطالبات می گوید: در حال حاضر یک سال است که مطالبات ما پرداخت نشده و قول های مساعد بسیاری در این زمینه داده شده ولی تاکنون محقق نشده است و آبداران مجبور شدند برای تامین امور روزمره خود به سمت کار دیگری رفته و نسبت به ارائه خدمات مناسب برای آبرسانی روستاها غافل شوند.

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه در صحبت ها و جلسات متعددی که آبداران با مسئولین آب و فاضلاب شهرستان داشته اند در سال گذشته این اداره اذعان کرده به غیر رفع نواقص انشعاب آب اعتبار دیگری برای توسعه شبکه در روستاها وجود ندارد.

این آبدار ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات را باعث این مشکلات فراوان در روستاها دانسته و می گوید: در برخی از موارد مشکلات شبکه آب در روستاها به حدی بوده که اهالی روستا به بخشداری و فرمانداری مراجعه کرده اند و پیگیری این مشکل حتی به جلسه شورای اداری شهرستان نیز کشیده شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولین استانی تدابیر لازم را برای جلوگیری از اشتغال آبداران به حرفه دیگر تا پرداخت به موقع مطالبات انجام دهند.

معاون نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در گفتگو با تابناک گفت: به دلیل کمبود اعتبار، حقوق برخی آبدارها 6 ماه تا یکسال به تعویق افتاده است که طی 10 روز آینده این معوقات پرداخت خواهد شد.

رمضانعلی حسن زاده افزود: مشکل حقوق آبدارها در اولویت این نهاد قرار دارد و امیدواریم از این به بعد هیچ تعویقی در پرداخت حقوق آنها صورت نگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار